15 Ekim 2010

Bir Daha




Telaşlı koşuşturmasına ve seken bacağına dikkat kesilmiş olmalıyım ki, ilk bakışta fark edememiştim üzerine giydiğini. Hızla geçti yanımdan, daracık koridorda ilerlerken ardında bıraktığı duyguyu yakalamaya çabaladıysam da nafile, kayboldu gözümün ucundan. Onlarca kapının açıldığı koridorda ilerlerken az önce yanımdan o büyük ve çift kanatlı kapıya doğru telaşla koşturan delikanlıyı düşünmeden edemiyordum. 123 nolu odanın kapısına geldiğimde ilaç kokularının yarattığı baş ağrısına çoktan yenik düşmüştüm. İçeri girip de kalabalığı görünce daha sonra uğramak üzere ayrıldım arkadaşımın yanından.

Koridora çıkar çıkmaz az önce gözümün ucundan kaybolan duyguya rast geldim. Köşede sessizce bekliyordu, bilmem bir yanılsama mıydı ama yemin edebilirim ki bana seslendi. Ardına dönüp havada süzülmeye başladığında pek de istemsiz diyemeyeceğim adımlarla takip ettiğim o duygu beni, o büyük, çift kanatlı bir kapıyla ana koridordan ayrılan, soğukluğu metrelerce önceden hissedilen daha geniş koridorun başladığı noktaya getirdi. Ve yine kayboldu. Kapı beni görünce büyük bir saygı ile yanlara açıldı. Ardında gizlediği ahşap ince uzun bankonun diğer tarafında duran beyazlar içindeki sarışın, saçları ensesinde toplu, güler yüzlü kadınla göz göze geldik. Gülümsedim. Buyrun, dedi. Birine mi bakmıştınız... Yok yok, diyebildim: donuk ve beklemeli bir tekrarlama ile. Ben az önce bir delikanlı... Yakını mısınız, dedi. Gözleri parladı. Yok, diyebildim. Ama merak ettim, sekerek koşuyordu, ameliyata... Kadın: evet, ameliyata girdi, ben de umutlanmıştım bir yakını geldi diye... Çocuk Esirgemede büyümüş. Kimsesi de yokmuş. Önemli bir operasyon geçirecek, bacağının birini kaybetme riski bile var. Ameliyat için gerekli malzemeyi almaya gönderdik de sabah sabah, kimsesi olmayınca kendi gitti... Sonrasını hatırlamıyorum, sonrası var mıydı bilmiyorum? Dinledim mi dinlemedim mi bilmiyorum.
Kapı kapandı. Kapı açıldı. Kapı kapandı. Kapı açıldı. Kaç defasını filan hatırlamıyorum. Kapı açıldı. Kapı kapandı. İçimde bir yer yerinden oynadı. Bir daha dedim kendi kendime, bir daha yalnızlıktan dem vurursam, iki gözüm aksın önüme. Yüreğim dursun atmasın. Bir daha, eğer tek bir kez daha ağlarsam yalnız gecelerime, Allah beni bu kapıda durduğum ve donduğum o an'a, ne öncesine, ne sonrasına, tam o an'a götürüp bıraksın. O ilk bakışta fark edemediğim, o üzerine giyip de koridorlar boyunca koştuğu yalnızlığıyla girdiği ameliyattan sağsalim çıkması için dua ettim.


(*) Az önce aldım haberini, ameliyattan çıkmış. Ziyaretine gideceğim birazdan. Bildiğim için iyi niyetlerinizi de yanımda götüreceğim.


12 yorum:

  1. hayırlısı, geçmiş olsun bolca. habersiz bırakma..

    YanıtlaSil
  2. Merhaba,
    Okurken tüylerim diken diken oldu inanın..Gereksiz yere saçma saçma bir dolu şey için ne kadar hayıflanıp,mızmızlandığımı anladım.Umarım ameliyat iyi geçmiştir ve güzel haberler verirsiniz bize.Geçmiş olsun dileklerimle

    YanıtlaSil
  3. Evren'cim,elimden geleni paylaşmak isterim.Maddi olmasa bile herhangi bir ihtiyacı varsa,katkım olsun isterim.Allah şifasını versin.

    Yazının sonundaki duan o kadar içime işledi ki..Yine dağıttın beni yahuu.
    Allah kimseyi yalnız komasın.Amiinnn.

    YanıtlaSil
  4. beni hiç kendime küfrederken duymuş muydun evrenim sen.. duymadın değil mi.. duyma..
    senin yanında sadece " nankör şımarık" diyivereyim kendime..

    bu arada seni özledim midir nedir..

    YanıtlaSil
  5. sevgili dostlar,

    ameliyat sonrası ağrıları çok olmakla birlikte, gayet iyiydi gördüğümüzde. üstelik ev arkadaşları ve iş arkadaşları da gelmişti. nöbetleşe kalacaklarmış.
    bir kez daha altını çizdi hayat, arkadaşlığın, dostluğun öneminin. iyi dileklerinizi de ilettim elbette, dualarınızla birlikte. doktorlar ameliyatın başarılı geçtiğini, 20 güne kadar ayağa kalkabileceğini söylemişler. bacağı hissetmiyorum henüz ama burada olduğunu bilmek güzel deyip duruyordu çevresindekilere... gözleri gülümsüyordu.

    sevgiyle kalın, dualarınızı, niyetlerinizi, pozitif enerjinizi aklına estikçe rüzgara bırakın. o ihtiyacı olanı bulur.
    mutlaka bulur ve iletir yüreğine...

    sevgiyle kalın...

    YanıtlaSil
  6. İŞTE BUNUN İÇİN.. İŞTE BEN BUNUN İÇİN SENİ ÇOK SEVİYORUM EVREN..
    HER KİLİT VURULAN, HER KAPANAN KAPILARIN ÖNÜNDE İLK SEN BELİRDİĞİN İÇİN!!

    İÇİNDEKİ TÜM GÜZELLİK VE İYİLİKLERİN TEPENDEN AŞAĞI YAĞMASI İÇİN DUA ETTİM..

    YanıtlaSil
  7. Yazını baştan sona içimde hissederek okudum ve yaşamış olduğun duyguları, endişeleri, kaygıları o ince yürekli duyarlılığınla aktarmış olman ve aynı sorumluluk bilincinle, müjdeli haberinle de rahatlamış olarak derin bir nefes aldım...

    Sevgili evrencim,
    Delikanlıya geçmiş olsun..
    Sana da o güzel yüreğin gibi hep sağlıklı ve sevgi dolu, dolu-dolu yaşamlar versin...Öperim canım...Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  8. sen ne biçim bir kadınsın ki, bu yürek bu kadar kocaman ve inadına yaşam dolu, inadına sağlam hayata. sen var ol emi, hep ol, hep ol.

    YanıtlaSil
  9. dün hastane kapısında karşılaştık, taburcu olmuş. yanında kızlar vardı, yüzü gülüyordu. elindeki sigaraya kızmadım değil ama sonra hak da verdim, tutunmak böyle zamanlarda hayata zordur bazen desteği hiç olmadık yerden, kendimize zarar verenden alırız...

    telefonumu verdim, bir şeye ihtiyacın olursa mutlaka ara dedim, kaldırım taşına oturmuş genç kızın gözlerindeki gülümsemeyi fark ettim. birşey söylemek isteyen halini gizleyen utangaçlığını gülümseyerek uzaklaştırdım. sen mi bakacaksın dedim, çorba pişirmeyi biliyor musun? herşeyi yaparım, dedi. iyi o zaman gözümüz arkada kalmaz, onun da o telefona da ihtiyacı olmaz, dedim.

    anlayacağınız umutla bakan mavi
    gözlerine umudunu katlayan kahverengi gözleri eklemişti bizim oğlan.

    gülümseyerek uzaklaştım. hayat devam ediyordu işte. öyle ya da böyle...

    YanıtlaSil
  10. Tüylerim diken diken oldu. Sonra yorumlardan içim ısındı. Herşeye rağmeni hep bir umut yeşermeli içimizde. Yoksa nasıl devam ederiz yaşamaya? O yüzden hiçbir şeyden dem vurmamalı hayata. sonuna kadar hissedip yaşamalı aslında. Farkında olarak eksilerden çok, artıların...

    YanıtlaSil
  11. Benim duygu yüklü, sevgi ve merhamet yumağı güzel arkadaşım O genci artık yalnız bırakmıyacağına ben gönülden inandım.Eğer bizim de yardım ya da dua olarak katkılarımız olabilirse bizlere bildir can-ı gönülden iştirak edelim.Seni işte bunun için çok seviyorum kız çocuğu. tontini.

    YanıtlaSil

An'a kazınandır senden bana kalan...
ANLAMLIDIR...

Teşekkür ederim sımsıcak yürekten bir tebessümle...