18 Mayıs 2006

Annem Annem Sen Üzülme…




Ne güzeldir anneye yazılan şarkılar.
Tıpkı yukarıda bir cümlesini aldığım şarkıdaki gibi…
Ama mümkün müdür anne olup da üzülmemek.
Erkekleri bilmem ama kızlar annelerini 30’lü yaşlarına gelince anlarlar.
Sezen’in şarkısındaki gibi…
“Anneni daha sık anımsıyorsan hatta anlıyorsan…”


Geçtiğimiz haftasonu anneler günü idi.
(Sevmiyorum böyle günleri, önceden ısmarlama sevgi gösterilerini. Sevgililer, anneler, babalar... Bence önemli bir gün daha eklenmeli bu ticari yarışa... Kardeşler günü :))


Vatan Gazetesi’nin ekinde Dilek Önder’in yazısı tam da benim düşündüklerimi dile getiriyordu.
Kısa bir alıntı;
“ Annenin yaptıklarını yapmaya başlayınca…
Onun kullandığı bir kelime ilk defa ağzından çıktığında…
Kendini onun en sinir olduğun hareketini yaparken bulduğunda…
Önce şaşırıp kalırsın, gülersin.
Sonra da onu daha çok sevmeye başlarsın.”


Anne kız olmanın kanunu mudur bilemem ama, durum bundan ibarettir.
İlk gençlik yıllarındaki itirazlar, sonrasında isyanlara bırakır kendini.
Sonra kaçınılmaz 30’lar gelir.
Kendinizle baş başa kaldığınızda şapkanızı önünüze koyar düşünürsünüz.
Bir şarkı takılır aklınıza dalar gidersiniz.
“Ağlama anne benim için ağlama…”


Ama her anne ağlar kızına…
“Keşke” ler çoğalıp, bi de “evet ya…” lar eklenince yaşanmışlıklara...
Ve evet kızlar da ağlar analarına ama ancak 30’larında.


Seni Seviyorum.




2 yorum:

  1. Anneler gununu unutmak mumkun olabilirmi sorusu bile saçma.
    Hele anneni kaybettiginde, bu ozel gunu artik bir daha hiç kutliyamiyacagin gerçeklerle bas basa kalinca, anneler gununu hatirlamamak mumkunmu.
    Zaman yetmedigi diye bunca soyliyemedigin o guzel sozler bogazinda takilip kalmisken, anneler gununu hatirlamamak mumkunmu.
    Evlendigimizde ikinci bir annemiz oluyor allahtan.
    Ve ozeldiginiz biolojik annenize zaman yetmediginden dolayi anlatamadiginiz bu guzel sozleri soyliyebilme sansini degerlendirebilirsiniz, çunki o anne kendi annem gibi beni seviyor.
    Her zaman her konuda mutabik kalmasakta beni hep anlamaya çalisiyor. Annem sevgi doludur, iyilik doludur, bir anne gibi sever.
    Beni oldugum gibi kabul ettigin için tesekur etmek istedim.
    Seni seviyorum.

    $uat

    YanıtlaSil
  2. Sevgili çocuklarım, her ikinizinde duygularınızı iletiş biçiminiz farklı olsa da içtenlikleri aynı.Bu sevgi dolu seslenişleri hak ettiğimi umuyorum.Annaolmak çok farklı çok yakıcı bir duygudur tüm dillerde. Ve yine anne kalbidir en kolay onarılan bir sıcak gülüş ya da öpüşle.Yıllar ne yazık ki uçarak geçer Ve birgün sevdiklerimiz biza isteksizce veda eder.Ve hep söylenmemiş eksik sözler kalır.Dilerim yaşam sizlere birbirinize söyleyeceklerinize yetecek zamanı ve fırsatları versin ,ya da size o olanakları yaratacakgücü.....

    YanıtlaSil

An'a kazınandır senden bana kalan...
ANLAMLIDIR...

Teşekkür ederim sımsıcak yürekten bir tebessümle...