22 Şubat 2010

UZAKTAN SEVMEK Mİ...



Her şey olduğu gibi kalsın istiyorum. Ben hep bir sıfır mağlup olayım; sen hep uzak bir hayalden ibaret. Sen olduğun gibi kal. Ulaşılmaz. Dokunulmaz. Koklanılmaz. Ben olduğum gibi. Dünya olduğu gibi.
Kendimi düşündüm kelimeler yüreğime değdikçe, kendimi ve seni... Hayaletleri hiç sevmem bilir misin, casper olsalar bile... Senin olduğun gibi kaldığın bir dünya düşledim. Dokunduğumuz, kokladığımız, ulaştığımız bir dünya... Olduğu gibi kalan bir dünya... Yeneni ya da yenileni olmayan bir dünya...
"Seni uzaktan seviyorum...." diye düşündü erkek içinden. "Yaklaşmadan, anlatmadan, anlaşılmadan.... Ben seni beklentisiz seviyorum. Hiçbir şey ummadan, talepte bulunmadan, hayal bile kurmadan. Kendi içimde taşıdığım sessiz sedasız bir sır bu. Ben belki de senden çok bu sırrı seviyorum."
Sen uzaktan sevebildin biliyorum, yaklaşmadan, anlatmadan, anlaşılmadan... Ve evet, beklentisizdin alabildiğine, hiç bir talebin olmadı, içinde sakladığın bir sırdım ve belki de bu yüzden sevdin beni böyle delice.
"Seni uzaktan seviyorum...." diye geçirdi kadın içinden ve başını çevirdi. Bakmadı bile ondan yana. Bakması gerekmedi.
Bunlar benim cümlelerim olamaz biliyorsun. Biliyorsun, seni uzaktayken de sevebilirim ben. Ama uzaktan sevemem... Uzaktan sevmelerin kadını değilim ben.
Uzaktan sevmek daha güzeldir bazen. Ne incitir, ne acıtır. Ne yaralar ne kanatır. Gözlerinle görmediğin ama sesini duyduğun, varlığıyla huzur bulduğun bir denizin yakınında yürümek gibidir böyle sevmek..... Uzaktan sevmek en güzelidir bazen.
Uzaktan sevmek özlemektir çoğu kez ve senin de dediğin gibi bunun 2 günü de 20 günü de bir gelir sevene. Ve bazen uzakta olmak yaralar ve kanatır durup dururken, hiç nedenini bilmeden sen. Varlığında huzur bulduğum bir denizde yüzmek isterim ben, gözlerini görmek ve sesini tenimde hissetmek. O nedenle uzaktan sevmelerin kadını değilim ben...

Ama uzaklardayken de umarsızca sevebilirim seni ben...




_____________________________________________________

Alıntılar Elif Şafak / Uzaktan Sevmek /
Yazının tamamı için

Fotoğraf / FARAWAY by ~Subas-khan
Yazıyı gönderen homeless apayrı bir teşekkürü hak ediyor.



14 yorum:

  1. Ne kadar güçlü bir kaleminiz var.
    Okurken sürükledi,taşıdı,götürdü,
    düşündürdü........

    Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  2. teşekkür ederim jivago...

    YanıtlaSil
  3. Gerçekten bir çok yazara taş çıkartacak kadar güçlü bir kalem, ben sizi böyle tanımamıştım :)

    Ellerinize yüreğinize sağlık.

    YanıtlaSil
  4. teşekkür ederim kitap kurdu, alıntılar bir yazardan olunca kalem güçleniyor galiba :)

    sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Evet işte bu dedirten bir uzaktan sevme anlatısı.

    "Biliyorsun, seni uzaktayken de sevebilirim ben. Ama uzaktan sevemem... Uzaktan sevmelerin kadını değilim ben."


    Fısıldayan not: Bu cümleni izninle yazabilirmiyim twitter a adını vererek.

    YanıtlaSil
  6. perim sen bu blogtaki bütün cümleleri alabilirsin izinsiz, sualsiz...
    öperim kocaman :))

    YanıtlaSil
  7. Değerli bir yazarın pasajları,güzel duygularınızı dışarı ta bize taşımış ne güzel..ama ben uzaktan sevmek kadar,dokunabileceğim yakınlıkta olmasını yeğlerdim sevdiceğimin..:)

    YanıtlaSil
  8. teşekkür ederim...
    e demek ki farklı değil sevmekten anladığımız çılgın kadın rosemary...

    YanıtlaSil
  9. Yazının bir ucunda kendime ayrılmış bir gizli bölme keşfettim...

    Pek hissi bu, pek çok...

    YanıtlaSil
  10. sevgili a.nur hepimiz için önemli olan kendimize ait gizli bir bölmenin varlığını keşfetmek değil mi zaten.

    YanıtlaSil
  11. cook guzel ellerınıze saglık

    YanıtlaSil
  12. "Biliyorsun, seni uzaktayken de sevebilirim ben. Ama uzaktan sevemem... Uzaktan sevmelerin erkegi değilim ben." 

    deyip kullanabilirmiyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kullanabilirsiniz elbet keşke ve özel değilse yayını ben de görebilseydim.

      Sil

An'a kazınandır senden bana kalan...
ANLAMLIDIR...

Teşekkür ederim sımsıcak yürekten bir tebessümle...