08 Haziran 2010

Özlemeye Dair

Sana dair birşeyler yazmak istedim, seni özlediğime dair. Onlarca kelime üşüştü beynime, bir o kadarı uçup gitti dilimin ucundan. Aklımın kıvrımlarını zorladım, raflarına baktım teker teker anıların, hislerime dair birşey yazabilmek için... Arşivlerimi karıştırdım ve not kağıtlarıma baktım, hani çalakalem yazılmış belki bir iki satır bulabilirim sana dair diye. Hislerime dair bir şey yazmak istedim bu sabah ve aklım, çıkarıp koydu önüme, benden önce kurulmuştu cümleler ve benden daha güzel anlatabilirlerdi belki sana hislerimi diye, onları yazmaya karar verdim buraya. Hani okursan sevgili, belki anlarsın sana dair neler hissettiğimi... 

Özlediğin, gidip göremediğindir;
ama, gidip görmek istediğin

Özlem, gidip görememendir; ama
gidip görmek istemen

Özlediğin, gidip görmek istediğin-
ama gidip göremediğin

Özlem, gidip görmek istemen-
ama, gidememen, görememen;
gene de, istemen

Şiir Oruç Aruoba'dan: Özlediğin Gidip Göremediğindir diyor şair... Yağmur yağıyor günlerdir, yollar kapalı, İstanbul'da okullar da... Ne zaman yenik düştük biz yağmura... Ne zaman kapandı yollar... 'Özlediğin gidip göremediğindir' diyor şair, ve ekliyor 'gene de, istemen', yağmura rağmen...

Ahmet Telli çalıyor o sırada kapımı, 'özletiyor bu çılgın sağanak seni, sırılsıklam özletiyor biliyor musun' diyor.  Yağmur yağıyor, aklım hep sende, zaten hiç çıkmıyorsun ki... Yağmasa da yağmur, aklım hep sende, yüreğim de öyle. Bir kuş çırpınışına yüklüyorum sevdamı, çırpıyor kanatlarını, çırpıyor ama uçamıyor, bilmiyorum niye, yağmur sağanak, bir saçak altına saklamışım yüreğimi, belki de ondandır cesaretlenip uçamayışım göklere, tir tir titriyor serçe bedenim, tir tir titriyor, ya yağmurlar hiç durmazsa diye. Cemal Süreya aralıyor kapımı,

Kırmızı bir kuştur soluğum
Kumral göklerinde saçlarının
Seni kucağıma alıyorum
Tarifsiz uzuyor bacakların
Kırmızı bir at oluyor soluğum
Yüzümün yanmasından anlıyorum
Yoksuluz gecelerimiz çok kısa
Dörtnala sevişmek lazım.

Can Baba, dolgun sesiyle bağırıyor karşı masadan,

Diyelim yağmura tutuldun bir gün
Bardaktan boşanırcasına yağıyor mübarek
Öbür yanda güneş kendi keyfinde
Ne de olsa yaz yağmuru
Pırıl pırıl düşüyor damlalar
Eteklerin uça uça bir koşudur kopardın
Dar attın kendini karşı evin sundurmasına
İşte o evin kapısında bulacaksın beni
Bildik bütün dizeler dökülüyor birer birer, ne çaresiz bir sesleniş benimkisi, hani yetmiyor kelimeler, şairinde dediği gibi, kifayetsiz yani... Bak ne diyor Edip, 'dün akşama doğru turuncu bir bulut geçti, sonra bütün bulutlar hep birden geçti, anılar, anılar belki hepsi bir kelime.' Yağmur! Yağmur yağıyor. Yağmur hiç durmadı sen gittiğinden beri ve ben tek kelimeyle, özledim, seni.





















Fotoğraf / rain rain rain

19 yorum:

  1. özlem_ sensin
    -bütün, sen..
    - bütünüyle senin olmayan, özlemin de değildir çünkğ
    ancak, bütünüyle, tümüyle, sen olandır,
    özlemin...
    özlemin, sensin-
    de der o. a, kendisine tutkunluğum meşhurdur :))

    bir de edip cansever var, özlemek özlenmek için; özlem ki tutkunluktur bir başkasının özlemine diyen...

    bir de sen varsın, yüreğine sığdıramadığın bütün özlemi kendinden sızan, bugulu bir kadın...
    o yüzden; özelem ne, yalnızca sen, ne yalnızca ben
    dir özlem
    biz
    dir

    özlem
    biz
    iz

    ...

    YanıtlaSil
  2. üç kere üç dokuz eder
    bilirsin
    birin karesi birdir
    karekökü de
    bilirsin
    “mutlu aşk yoktur”
    bilirsin

    ama baharda ya da dışarda
    sonsuz göğün altında
    aşkın aşkla çarpımı
    garip bir biçimde
    hep sonsuzdur

    karekökü de yoktur

    Turgut Uyar

    İyi varsın Evren, iyi ki...

    YanıtlaSil
  3. Özlemek; nemli bir havada üzerime fazladan geçirilmiş, kalın kumaşlı bir giysi. Kolları biraz uzun gelmiş gibi... Hareket ettirmiyor, kımıldattırmıyor hiçbir yere, ben gitmek istedikçe fazlalıkları takılıyor sanki heryere... Diye yazmıştım bir yazımda... Ne çok anlamı var ne çok hikaye kurulabilir özleme dair... özlem herşeye rağmen karamsarlık vermesin içimize. Hele ki sen hayalleri turuncu kadın, iyi bak yüreğine...

    YanıtlaSil
  4. ne yaptın sen Evren dağıttın beni burda aşk ol :) yağmur dindi gibi oysa sırılsıklam ıslanasım vardı herkese inat

    YanıtlaSil
  5. Tam da buram buram özlemişken..

    YanıtlaSil
  6. ne güzel hissettirdi bu "özlemek".. ne güzel olmuş yazdıkların. yağmur, yağdı, sen yazdın, ben okudum, mutlu oldum... Sevgimle

    YanıtlaSil
  7. bilmez miyim sevgili y. tutkunluğunu... şımarttın sen beni bugün, yüzümde bir gülümseme dolşatım ortalıkta, özlemi kendinden sızan buğulu kadını izin verirsen kullanmak isterim.
    öperim...

    YanıtlaSil
  8. bak biliyordum o şiiri de ama yazıyı yazarken aklıma gelmedi, ne iyi oldu da ekledim sevgili sıradan sazanım, sen de iyi ki varsın, sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  9. ne güzelmiş tarifin, koydum yüreğimin bir köşesine elif, özlem umutlu birşeydir benim için, hala sevdiğimi hissettirir ve sevildiğimi :) öperim, sen de...

    YanıtlaSil
  10. ben de severim ıslanmayı, aşk gibi yağsın üstüme isterim, donuma kadar ıslatsın beni, serseri olayım altında ve kahkahalar atayım camdan seyredenlerin bakışlarında... ah be pillim sen dağıttıysan, bırak dağınık kalsın dünya ;)

    YanıtlaSil
  11. özlemek güzel şey, şairin dediği ümitli şey, ama bazne yetmiyor işte, şarkı söylemek istiyor insan, en yakın zamanda söyle şarkını efsam bağıra çağıra...

    YanıtlaSil
  12. değil mi bedardem, özlemek güzel şey, içine kattığın sevgiyi düşününce, özlemek mutluluk veren birşey... öperim, özlemlerimiz hiç bitmesin... sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  13. Ama Evrenim!
    "kapım her çalışında o mudur diyecektim" dinliyordum tam da!
    bu kadar da olmaz ki!..
    bu yürek buna dayanmaz ki:)
    nasıl anlatsam diyordum ki!
    öyle bir yağmur yağdı ki sanki
    yüreğimden süzülüp aktılar!
    sel olup taştılar!
    damla, damla!
    özlemlerim!..

    iyi ki varsın, yüreğine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  14. esmir, yağmur bazen nasıl da tam zamanında yağar değil mi? nası lda tam da kelimelerin yetmediği bir anda gelir damla damla, sağanağa dönüşür bir anda, gerek kalmaz tek bir kelimeye bile...
    öperim, yüreklerimizde hep aşk olsun dilerim...

    YanıtlaSil
  15. İşte ben de özledim de geldim. Bazen hissettirmek gerek. Sen düşün gelir sevgili! Çağormak her zaman sözle olmaz ki...

    Dilerim iyisin ey dost!

    Sevgimle

    YanıtlaSil
  16. ben bu sayfaya çakıldım, özlemden midir, bu yağmur havasından mı bilmem... senin cümlelerinin yanında benimki nedir ki evrencim...
    ama şu şarkının da içimi kavurduğu kesin, ne zaman açsam gece yolculukları düşüyor aklıma ve ıssız ağaçlıklı yollar...

    sabah sabah, günaydın...

    YanıtlaSil
  17. iyiyim, uzağa giden, ne iyi ettin de geldin, içimi ısıtttı selamın. sevgiyle kal...

    YanıtlaSil
  18. gördüğün gibi ben de çakılı kaldım sevgili y., gece, yağmur ve yolculuk... nasıl da severim, yanında böyle usul sesler ve tınılar da olursa, binlerce kilometreyi hiç tasasız keyifle giderim. ssımsıcak ve içten günaydının günümü aydınlattı, teşekkür ederim, kocaman öperim.

    YanıtlaSil
  19. Sadece içimi dökmek istedim biraz ... yas oldu 39 ...özlemimi kaybettiğimde ise yas henüz 24 idi. basit bir matematik hesap ile aradaki 15 yili çekip cikarmak oldukça kolay.ne hayallerimiz vardi bir bilsen ? belki hersey toz pembe değildi evet.. ne kavgalar ettik biz ... ama bir o kadar da baristik .ve sonra senelerdir görusmemis gibi sarildik birbirimize yine... saatlerce bekledim duraklarda ,defalarca sirilsiklam oldum ,defalarca kostum otobusunun arkasından, ama her seferinde de yetiştim ! ne saclarini koklamaktan biktim ne de yolunu gözlemekten.Haftanin yedi gününü yasadik. ne zaman ki onu göremedim iste o an bitmiş olduğum andi. herseyi silmiştim gözümden . dünyaya rest çekiyordum hicbirseye aldırmadan ,ölçmeden ,tartmadan. canim yaninca agliyordum ,kahrolyordum neden neden diye sormaktan bikmiyordum. ve bir gün kaçmaya karar verdim. vaktinden önce askere gittim ve dua ettim allaha ki g.dogu ya gideyim ve bir daha dönmeyeyim diye ... ve en sonunda döndüm. aradan gecen aylar boyunca birkaç sitem dolu mektup ile her gün çekmeyi düşündüğüm o tetik vardi ... ve ne yazik ki kimse beni acilarimdan kurtarma basarisini gösteremedi..canli vaziyette döndüm geldim. bu dönusun son aylarinda ne olacak ne yapacagiz diye düşünmekten rahat uyuduğum gece yok gibiydi. en nihayetinde onu en son olarak cikip giderken arkasından gördüm. nereden bilebilirdim ki bunun onu son görüsum olduğunu.tam iki gün sonra ayrildi bu dünyadan... ben içimdeki hersey ile basbasa kaldim. aptalca dusuncelerime mi yanayim, gurur yapmama mi yanayim bilmiyorum. aslinda cok ama cok sey var yazılacak. ama içim öyle derin ki cikaramiyorum onlari. ve kahroluyorum... biri bana dese ki canini ver seni bir süre o günlere gönderelim. gönder agam gönder derim gönder de kahir günlüklerim son bulsun...gönder ki dargin ayrilmamis olalim, gönder ki onu hala sevdiğimi söyleyeyim,gönder ki mezara değil ona anlatayim derdimi...lafin özü kimin ne derdi var içinde kim bilir ? ve sevgi nedir ? öğrenmek için neler gider elinden de anlamazsin zamaninda ... vakit geçer uyanirsin ama yok olmuştur hayallerin...olsun varsin dersin ve ahirette yanimda olsun diye dua edersin yaradana hepsi bu...

    YanıtlaSil

An'a kazınandır senden bana kalan...
ANLAMLIDIR...

Teşekkür ederim sımsıcak yürekten bir tebessümle...