01 Eylül 2022

Yaz Bitti Mi?



Yazın bittiğini nereden mi anlar insan? 

Sizi bilmem ama ben içimdeki hüznü sevmeye başlarım, 
mumlar yakarım alaca karanlık görülünce ufukta, 
kırmızı şaraba uzanır elim kerahat vakti gelip çattığında, 
sade bir peynir tabağı hazırlarım bademli, bir tabakta siyah üzüm ve incir olur mutlaka. 

Düşen yaprağa söylerim tek bildiğim sevda şarkısını makamı hicaz olsa da, 
serinleyen havada asılı kalır yarına dair hayallerim umudum çok olsa da, 
eğer ille rakı isterse canım, içeri odaya kurarım anadan yadigar beyaz dantelli masamı,
geçip giden buluta değebilsin hüzne çalan kahverengi gözlerim diye, 
yarı açık bırakırım yüreğimin sol kanadını.


Sonra o çıkagelir geçmişten, sohbetin koyu yerinde değer cam cama can cana, 
titrer bedenim, titreyen bakışı karşısında, 
hatırlarım,
dokunuşu ipekten bir yorgan gibi sarardı bedenimi sonbaharın ayazında,
yağdı yağacak bir havada ilk oturduğumuz köşe başına gider düşlerim, 
dalarım,
onu olduğu yerde bırakıp tek başıma ağlarım. 

Sizi bilmem ama ben yazın bittiğini onu özlediğimde anlarım. 
Aylardan da Eylül'ü severim en çok,
 onu bana getiren, 
beni benden alıp daha iyime götüren
 o şahane günü hatırlar,
bir mum yakıp elimde kırmızım 
hazan mevsimini seyre dalarım.  




 


12 yorum:

  1. Merhabalar.
    Her Eylül ayı başlangıcında dört mevsimin her bir dört ayını tek tek dolaşır ve bir analiz yaparım. Aslında mevsimsel anlamda Eylül ayını on iki ayın sultanı yapmak gerekir. Eylül insana o kadar çok şey anlatır, öyle dokundurur ki; anlatabilmek için ne kağıt kalem, ne de zaman yeter!..
    Eylül, sadece güz mevsiminin değil, tüm mevsimlerin kraliçesidr. Eylül bir başkadır. Eylül'de hüzün vardır. Eylül'de buruk bir sevinç vardır. Eylül'de ayrı bir tat vardır. Eylül güz mevsimin hazan ayıdır. Eylül ağaçların ve bitkilerin yapraklarıyla rengarenktir. Altın sarısı, civciv sarısı, turunç, kırmızı renklerin coştuğu bir aydır. Eylül'e ne yakışmaz ki? Keder de, sevinç te yakışır, ama en çok da hüzün yakışır.
    Çok güzel bir paylaşımdı. Kaleminize, emeğinize ve yüreğinize sağlıklare dilerim.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel çoğaltmışsınız Eylül'ü. Ve ne güzel bir soru, Eylül'e ne yakışmaz ki?

      Sil
  2. Eylül'e nefis bir güzelleme olmuş, bayıldım Evrenciğim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Ekmekçikız. Bir başka seviyorum Eylül'ü

      Sil
  3. Selam Evren eylül ayı ile ilgili yazı çok hoştu. Sanki yaşadım. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Parıldayan Çiçek. Sevgiler.

      Sil
  4. Evrence döktürmüşsün yine... içli bir türkü tutturası geliyor insanın lakin yenik düşeceği kesin... Kelimelerine!

    YanıtlaSil
  5. Zaten en çok kelimelere yenik düşmüyor mu insan? Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  6. Yüreğinden süzülerek gelen ve okuyucuya da o duyguyu yaşatan harika bir 'Eylül' yazısı olmuş. Müzik ise yazını öylesine güzel tamamlamış ki! Sevgili Evren, zarif yüreğine, kalemine sağlık...Sevgiyle, esenlikle kal...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Esin. Eylül ve Nisan benim için gerçekten özel iki ay. Oldum olası çok severim. Sevgiler.

      Sil

An'a kazınandır senden bana kalan...
ANLAMLIDIR...

Teşekkür ederim sımsıcak yürekten bir tebessümle...