15 Aralık 2011

Kıskanmak Üzerine Bir Deneme

Sabah uyandığımda akşamdan kalma kelimeleri cümlelerdeki yerlerine koymaya çalışıyordum. Yüzümü yıkamam da pek çözüm olmadı. Kahvaltı ederken takılıverdi çatalıma bir bordo rengi "en", zeytine uzandığımda bıçağımın ucundaydı "sen" kelimesi. Akla yığılan kelimelerle yüreğe sızanları bir araya getirip, birikmiş onca kelimenin ağırlığında, yazanın yazdığı gibi eksiksiz bir cümle kurmanın ne zor olduğunu o zaman fark ettim. Belki de akşam akşam o mektubu okur okumaz telefona sarılsam, ya da atlayıp da yanına gidip, tek başına demlendiği masada karşısına otursam ve "kıskanıyorum ulan" desem... sabah bu baş belası ağrı ile uyanmış olmayacaktım. Siz ulanı bir kadının ağzına yakıştırmayabilirsiniz, ama bazı tavırlar "kıskanıyorum" kelimesinin sonuna ekleyiverir "ulan"ı... Tıpkı kadehi kaldırırken gözlerinin içine dik dik baktığımı hayal ettiğimdeki ben gibi... Evet! Ben bu cümleyi böyle kurardım: "kıskanıyorum seni" ve o duyumsardı "ulan" kelimesini. 


Mevlana boşuna dememiş "kıskançlık ateşten meydana gelir" diye... O ateş bütün gece yaktı düşlerimi. Aşka mı aitti duygum yoksa çok sevmeye mi diye düşünürken, düşüverdiler avuçlarıma bir cümleye bağlaç bile yapmayı beceremediğim kelimeler. Ah o kelimeler! Başından beri kıskanılan, bana söylense, yazılsa, okunsa dediğim kelimeler... Böylesine yazabilsem, anlatabilsem derdimi dediğim kelimeler... Böylesine öpülüp okşansa duygularım dediğim haller... Her bir kelimede, her bir cümlede hayaller... hayaller... hayaller... nasıl da bir anda gelip bir anda geldikleri gibi yitip gittiler...

Mektubu yırtılmaya yüz tutmuş kat yerlerinden özenle katlayıp yerine kaldırdım. Zaten bende bulunmaması gereken bir anı-kanıt üzerine fırtınalar koparamayacak oluşumun gururumla bir alakasını kuramadım. Olası bir  gururun, "ne olursa olsun, açıp okuma içindekileri" diye güvenle bırakılan o ahşap kutuyu  açtıran merakıma dil uzatmasına izin veremezdim. Açmıştım, okumuştum, kıskanmıştım... Evden çıkarken, Moilere'e kulak kabartıp; "kıskançlar daha çok sever ama kıskanç olmayan daha iyi sever" cümlesini arabaya bininceye kadar tekrarladım. Onu hem çok sevmek hem de iyi sevmek istiyordum, aramak üzere telefonu elime aldığımda sanki karşımdaymışcasına, gözlerine dimdik ama sevecenlikle baktığımı hayal ettim: "seni böyle bir adam olduğun için hep çok seveceğim" cümlesindeki, "ulan"ı o duydu mu bilemedim.



13 yorum:

  1. Bir solukta okudum yine. Sözcükler ancak bir ustanın elinde bu denli canlanabilirdi. İyi sevmeler dileğiyle...

    YanıtlaSil
  2. Aşırıya kaçıp karşındakini boğmadığın sürece, kıskançlık aşkı besleyen en güzel olgudur Evren. Koy gitsin bence, içinden geldiği gibi içten davran...bu bir deneme olsa da hayata geçebilir...kim bilir.

    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  3. İçimden geçen hitabetle yazamadım. ilk okuduğumda, "olmuş ya! .....(nokta)" yazacaktım, kaldı. Şu an kafam Kitri'yi hangisi daha iyi oynadı sorusu ile meşgul desem de... inanma. Sorunun cevabını gösteriyi izlerken vermiştim zaten. Hatta gösteriye giderken de bu yazının üzerine kurulduğu duygunun iki farklı cinsiyetteki dışavurumu üzerine fikri bir çeşitleme yapmıştım. Güzel olmuş güzel:))

    YanıtlaSil
  4. kıskançlık, durgun suya atılan bir taşın, aslında kendisi değil, etkisidir,, yazı da ayrıca kıskanılası olmuş

    YanıtlaSil
  5. :))) seviyorum seni deli kadın. ulan güzel kelimedir be bazen :D

    YanıtlaSil
  6. Denenmiş ve başarılmış ;)

    YanıtlaSil
  7. bak yine kızardı yanaklarım aysema... sen ne güzel seviyorsun... dilerim herkes böylesine sevebilir eşini, dostunu, çocuğunu, arkadaşını. dileğin dileğimdir. sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. her şeyin uç noktasında vardır bir ayarsızlık mehmet. yaşamak öylesine olmalı değil mi zaten; koyup gitmek gerek içinden gelen ne varsa. sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. bak şimdi buraneros... harfleri saydım bir kaç kelime buldum ama ben en çok kadını yakıştırdım. şu fikri çeşitlemeden paragraflar göreceğiz değil mi? görelim lütfen... öperim sevgiyle...

    YanıtlaSil
  10. ** bu sözü daha önce duysaydım, üzerine ne çok yazardım... etki... bunu sevdim. sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. bi ulanı bi de kadını severim... ne güzel bir hitabettir pillim. öperim kocamanından sarılarak.

    YanıtlaSil
  12. yazı mı parpalim, yoksa duygunun bizzat kendisi mi? sevgimle sarıldım.

    YanıtlaSil
  13. çok sevmek...iyi sevmek...en güzeli hep sevmek...ulan ı bile sevecenlikle söyleyebilmek:))

    YanıtlaSil

An'a kazınandır senden bana kalan...
ANLAMLIDIR...

Teşekkür ederim sımsıcak yürekten bir tebessümle...