18 Mart 2022

3 Uzun Cümlelik İtiraf







Seni sevdiğimi söylemiş miydim, seni yani, adını mesela, görmediğim şehrini, içinden sen geçen nehirleri, denizleri, yolları, sabahları uyandığında yanağını okşayan, o usul usul esen sabah rüzgârını, sen olan her yeri, o kafeyi mesela, meyhaneyi, içinden sen geçen şehirleri, sokakları, kadınları ve adamları, tren yolculuğunu, ortancalı bahçeyi, seni sevdiğimi söylemiş miydim, seni yani.

Seneler sonra öğrendim, içinden sen geçen kalbimi sevmeyi, şimdi ne zaman düşsen aklıma, kalbime sarılıp oradan bakıyorum hayata, öyle güzel ki yaşadığım şehir, sevmediğim yıllara şaşıyorum, adımı mesela, adımı seviyorum biliyor musun, dünyayı kucaklayasım geliyor duyduğum her seferinde, içimden geçiyor ne kadar nehir, deniz, yol varsa, gökyüzü doluyor içime, denizler taşıyor yüreğimden, sen oluyorum durup dururken, seviyorum yaşamayı hiç bıkmamış gibi o yokuşlardan.

Sabahları uyandığımda yanağımı tokatlayan o sert rüzgarlar ılık meltemlere bıraktı yerini, köşedeki kahveyi ve sokak arasında her daim çalgı çengiden sohbet bile edilemeyen o meyhaneyi, içinden geçtiğim tüm şehirleri, sokakları, adamları ve kadınları, balkondaki sardunyayı, limon otunu ve hercaiyi, susuz rakıyı, leblebiyi ve lakerdayı, anlayacağın seviyorum yaşamayı hiç gözyaşım gözyaşına değmemiş gibi.




Fotoğraf / Arşiv / Misi Köyü / 2018



 

8 yorum:

  1. Adını ben de seviyorum biliyor musun? Bir de doyumsuz betimlemelerini okumayı, yazılarını. Yine yeniden başa dönüp okumayı. Sözcüklerle raksının ritmini duyumsamayı:)

    YanıtlaSil
  2. Adını koyan, yüreğini sen doğmadan bilmiş.

    Ve şu turkuaz ve mavi kapılar; bir hayata onlardan kaç tane sığar mesela?

    Yazıya ise dilim lal. Benim kelimelerim oraya yetmez:)

    YanıtlaSil
  3. hüzünlü ve aynı zamanda özlem ve yaşama sevinci dolu bu itiraflar :)

    YanıtlaSil
  4. Hayat öyle değil mi zaten...

    YanıtlaSil
  5. Yine döktürmüşsün sevgili hemşirem. Kocaman bir kalp bıraktım. <3

    YanıtlaSil
  6. ben de o kalbi alıp kalbime sakladım :)

    YanıtlaSil

An'a kazınandır senden bana kalan...
ANLAMLIDIR...

Teşekkür ederim sımsıcak yürekten bir tebessümle...