24 Mayıs 2010

NEDEN / NİYE / NEREYE



















Bir nedeni yok aslında, gitmek hep dillendirdiğim birşeydir benim.
Uzaklara gitmekse en büyük hayalim...
Niyelerim var kendime göre, belki biraz mola vermek aklıma, yüreğime, duygularıma...
Nereyenin cevabı hep, kendime olmuştur,
kendine yolculuklarımın beni huzurlu kılmasında mı saklıdır gizem,  acaba?

Dün akşam Genco Erkal'ın, Kerem Gibi - Nazım Hikmet'le 35 Yıl, oyunundan çıktığımızda, aklımdaki tek şey, ne kadar şanslı olduğumdu. Ben hep şanslı oldum hayatta; çocukken, genç kızken, ilk aşkımı yaşarken ve dostlarımla bir rakı masasında otururken, bir kasabanın terk edilmiş sokaklarında gezerken... Hep şanslıydım ben. Yaşadım ben, doya doya, elbet daha iyilerini ve güzellerini de yaşayanlar olmuştur ama, ben yaşadıklarımı hep çok sevdim: acılarımı, bende kalan tortularını, bana kattıklarını, benden aldıklarını, mutlu anlarımı... Neden bilmem öyle çok uzun yıllar yaşamayacakmışım gibi gelir bana. Belki de üniversitede, 40lı yaşların bana çok uzak duruşundan,  40a kadar dolu dolu yaşat beni, sonra sen ne istersen o olsun diyerek yaptığım anlaşmanın tesirindeyimdir hala.

Kelimeler rahat bırakmıyor bir dostun dediği gibi, kelimelerle bağlandıklarım ve bağladıklarım da... Yazmayı hep sevdim, çoğu zaman konuştuğumdan daha fazlasını yazarak anlattım. Yazmak; tutkuyla, uzak yollardan gelen sevdiğine kavuşmak gibi. Yazıyorum yani anlayacağınız, tek fark paylaşmıyorum yazdıklarımı, henüz. Ve bir gün yeniden paylaşmak istersem, bunun dünyamda olacağı kesin, bunu bilmenizi isterim.

Dünyam durmuş gibi gözükse de ben nefes almaya devam ediyorum, dolayısıyla, kapılarınızı her an çalabilirim.

Dostlukla uzanan elleriniz, kelimeleriniz ve yürekleriniz için hepinize teşekkür ederim.




35 yorum:

  1. Kapımı gelirsen birgün, anahtar paspasın altında :)) zili çalmayı beklemeden girebilirsin içeri... sevgiyle...

    YanıtlaSil
  2. kapına geliyorum aslında, sadece sessizce durup, dinleyip yürek sesini dönüyorum. sevgiyle...

    YanıtlaSil
  3. kendi sesini de bırak giderken, çok ihtiyacım oluyor bu aralar...

    YanıtlaSil
  4. Seni seviyorum ve her nerede olursan ol bu hep böyle olacak. içimde biliyorum. Ben hep bana sarılman için bekliyor olacağım. Bir gün bir yerde denk geleceğiz.

    hiç hoş geldin falan demiyorum. insan yuvasına dönerken eviyle selamlaşır ya önce. seninki o hesap olmuştur. Ben sadece komşuluk sevgisi ile; karnın açtır şimdi biraz mola verince. Yemek hazır. :)

    YanıtlaSil
  5. ah perim, bilmez miyim ki, kapın kapımdır, açar girerim, ve bilirim, ne olursa olsun yüzünde kocaman bir gülümseme, sofran hazır beklersin. sarılırım ben sana, kocaman... severim.

    YanıtlaSil
  6. bazen sesi soluğu kalmaz ya insanın bedardem, hani söz yetmez ya bazen, ondandır suskunluğum.

    YanıtlaSil
  7. Sevindim çok sevindim, sen hep yaz olur mu? Kelimeler senin hep peşind eolsunlar, seni hep rahatsız etdinler de sende yazmak zorunda ol, bizde okuyalım :))))))

    YanıtlaSil
  8. yok yok öyle hemen sevinme kitap kurdu, bu yazı neden, niye, nereye diyenlere bir cevap vermekti sadece ve teşekkür etmeye çabalamaktı içtenlikle... yazmak, tükenmez bir tutku, yazıyorum dediğim gibi, şimdilik sadece kendime :)

    sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. dostlukla uzanan elin yüreğin ve o senin kendine has uslubunla sanda çok yakışan sıcaklığın için asıl benden kocaman bir teşekkür..

    Ve ayrıca bir yere mi gitmiştin ki ..Yoo bence hep buralardaydın ve bu öyle bir şey ki insan içinde ki zehri burdan akıtmaya başladımı ne kalemi nede zihni gitmesine izin vermiyor çünkü insan sadece yaza yaza içindeki o zehri akıtabiliyor ..

    öperim kocaman :)))

    YanıtlaSil
  10. huzurulu insanlar yazaman diye bir şeyler okumultum bir yerlerde, belki içlerindeki zehirdir onları huzursuz kılan ateşim... ayrıca burası benim dünyam, ne kadar gitsem de benle gelir, benimledir, bendir değil mi...

    YanıtlaSil
  11. geri gelmene en çok ben sevindim, kim yorumlayacaktı benim yazılarımı:)

    YanıtlaSil
  12. yahu geri falan geldiğim yok, sadece dünyam dönmüyor... buralardayım ki hem, okumayı da yorum yazmayı da seviyorum. sadece bloga yazı bir süre daha yazmayacağım. bu yazımı da neden / niye / nereye diyenlere bir açıklama borcum var sanırım dediğimiçin yazdım... hem merak etme akın takipteyim, bir gün denk geleceğiz şu tirilyede :))

    YanıtlaSil
  13. kendi dünyanda yazdıklarını arada bizlerle paylaşman dileğiyle.

    YanıtlaSil
  14. Kahve sözünü unutmam, fal da bakacaksın :) Sen ne zaman istersen paylaş yazdıklarını, istersen bi tomar dök önüme, geceli gündüzlü okurum ben, sen iyi hisset önce, dediğin gibi; iyi günler yakın... Sevgimle kucaklıyorum...

    YanıtlaSil
  15. ama yapma böyle hüznün tadı, zaten kelimeler bırakmıyor aklımı :)

    YanıtlaSil
  16. paylaşırım elbet cem, zaten parmaklarım durmuyor yazı-yorum sürekli :)

    YanıtlaSil
  17. sözüm söz sıradan, iyi günlerse yakın ve nasıl iyi geldi o kucaklaşma bir bilsen...

    YanıtlaSil
  18. merhaba sevgili evren.. kimler ya da neler dolduramadı evrenini, veya hangi evrenlere ulaşamadın bilemem??? paylaşmadığın kesin! Ama ben sanki o yoldan dönerken sana rastlamış gibi hissettim kendimi.. Bu benim kaçıncı seyrüseferim sayısını unttum.. ama bilesin ki (ayrıca sanki biliyorsun gibi) döndüğünde, gittiğin yerde bıraktıklarını arıyorsun!!!
    Dönüşte beklerim! Eğer yolda karşılaşmazsak!!! :))

    YanıtlaSil
  19. Gidipte dönmemek, gelipte bulamamak olsa da ihtimaller arasında herşey göynünce olsun Evren. Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  20. aslında yollar hep aynı ve aslında biliyorum ki, vedalaştığımız herkesle yeniden ve yeniden karşılaşıyoruz, biraz daha büyümüş olarak belki... belki de önemli olan kaldığı yerden devam edebilmekte, ve dediğin gibi, devam edebilsin istiyor insan bazen.

    ben sadece kendi dünyamın dönmesini durdurdum bir süre... başka dünyalara kaçıyorum arasıra nefes almaya. mutlaka karşılaşırız diye inanıyorum hasret senfonileri... sevgiler...

    YanıtlaSil
  21. gitmeler ne ilk ne de son olacak haşim biliyorsun, her gidiş bir macera bazen içindeki kayıplarla, her geliş ise heyecanla endişenin harmanlanışı gibi.
    şimdilik durdu dünyam ama hep diyorum ya, sizlerin dünyasına geliyorum ve dilerim, ben her gelişimde sen orada olursun, hani sana hep derim ya, sorularımın cevapları sende, bazen de cevapları bende soruları sende...
    sen bir yer sakin gitme... sevgiler...

    YanıtlaSil
  22. aaa nereye demiyorum. yolcu heybesini hazırlamışsa ata binene insene denmez. buyrun bize gidelim...(www.birmilyonkalem.com)

    YanıtlaSil
  23. ilahi erkan bal, sağolsun şebnemde defalarca davet etmiştir beni, ben de her seferinde özür dilemişimdir, kendi dünyamın yükünü taşıyamaz ve sorumluluklarını yerine getiremezken, ağır gelir bana birmilyonkalemin omuzlarıma yükleyeceği görevler...
    ama iznin olursa teklifini saklı tutmak istiyorum, kelimelerim taşarsa karışabilsin sizin ırmaklara...

    sevgiler, teşekkürler...

    YanıtlaSil
  24. her zaman bekleriz efendim. saygılar:)

    YanıtlaSil
  25. her gidişimde söylediklerin düşüyor şimdi aklıma.. susuyorum..
    ama sen bilirsin benim sustuklarımı da..

    YanıtlaSil
  26. bizden de sevgiler TİO :))

    YanıtlaSil
  27. bilirsin değil mi, gitmek bazen daha çok yakınlaşmaktır kendine üryan... ve susmak çığlık çığlığa konuşmaktır aslında...

    YanıtlaSil
  28. Ama ben bunları buraları çok özlemişim be. :/

    YanıtlaSil
  29. döndün mü sen... hoşgeldin :)

    YanıtlaSil
  30. Evrencim yazmayı sürdürmene çoook sevindim.İstediğin an bizlerle paylaş.Biz hep burda senin dünyanda olacağız.seni geç buldum erken kaybetmek istemem.Allah sağlıklı,mutlu,huzurlu ömürler versin.hep mutlu ol.

    YanıtlaSil
  31. kamikaze yukarıdan bir duyum mu aldın erken gideceğime dair, ne o öyle uzun ömür falan... eskisi kadar olmasa da yazıcağım evet arasıra... teşekkür ederim...

    YanıtlaSil
  32. Pardon yanlış anlaşıldıysam özür dilerim.O manada demedim.Geç buldum derken.Ben tüm dostlarıma diliyorum.İçten bir dua etmek istedim.

    YanıtlaSil
  33. ben de takılmıştım sadece kamikaze içtenliğine inandığım duanı aldım koydum yüreğime, teşekkür ederim...

    YanıtlaSil
  34. Rica ederim.İnşallah bir gün karşılaşırız.Sohbet ederiz.

    YanıtlaSil

An'a kazınandır senden bana kalan...
ANLAMLIDIR...

Teşekkür ederim sımsıcak yürekten bir tebessümle...