Perşembe, Mayıs 31, 2012

Hız Kesemeyen Tembel Günler




Beni bu havalar mahvetti der ya şair, beni bu havalar tembel etti. Baharın güneşi içime dolacak diye bekleye durayım, Haziran geldi dayandı, güneşle oynadığımız kovalamaca son bulamadı. Öyle çok sıcak seven biri değilim, ben güneşi seviyorum, sıcağını değil. Gülü seviyorum, dikenini değil gibi bir durum bu. İsveçli bilim adamlarının uzun zamandır bir buluşa imza atmadığı düşünülürse bu konunun onların dikkatini çekmesi an meselesidir. Yani güneşin ısıtmadan var olduğu açık mavi, bulutsu beyazlıkların bir fırça ile şekillendiği gökyüzü... (İyice kafa yorarsanız  bunun çok da absürd bir mesele olmadığını algılarsınız, en azından doğmamış çocuğa don biçen yaklaşımlardan daha masum bir yanı var.)

Ne diyordum hemşire... Hımm, evet tembelim. Bugün tam bir "bugün git yarın gel" memuru kıvamında, okuldan kaçmayı kafayı koymuş çocuk misali; karın ağrıları çekiyorum. Kısacası yerim dar! Ama gel gör ki ben oynamak istiyorum, hatta mümkünse kolbastı kıvamında zıp zıp zıplamak. 

Aslında gündemi yakalamak konusundaki başarısızlığım beni bugüne getiren; ben bir konuya vakıf oluyorum, bir bakıyorum ki, gündem 180 derece açıyla yön değiştirmiş, sekiz nala koşan atlılarla dolu... Tam atın birini yakalayıp hayırdır diye soracağım, bir kelime bir işlem ile karşıma bir boş boş bakan çıkıyor: 

5ç*kürtaj(y+k)/d(bakım+grev) = irade

Çık çıkabilirsen denklemin içinden... 

Kendimi bir çardağa atıp, elimde kitabım Bağdat'ın Portakal Ağaçları altında keyfime bakacağım, bir gök gürültüsü ile kendime geliyorum. Ayağımda, yarım numara küçük ızdırap babetleri ve 5 yara bandı ile, çektiğim cezaya karşı direnişe geçecekken, protesto hakkımı çıplak ayak yağmur altında dans ederek kullanıyorum. Uzaktan gördüğüm polisin elindeki parlak cisme bir yerlerden aşına olan gözlerim kaçmaya vakit bile bulamadan yakalanıyor, belki de tam da bu esnada bir ses; "özsaygı" diye kulağımı çekmese, bedenimde söz hakkı olduğunu iddia eden ve üzerime tırmanan sümüklüböceğe elimin tersi ile vurma istediğimi köreltemeyeceğim: sümüklüböceği parmak uçlarımla tutup, otların arasına usulca koyup, yollarımı; oradan, olandan ve olacak olanlardan uzaklaştırıyorum. Arkama bile bakmadan yürürken, yollarımın hayatımın hiç bir kesitinde o sümüklüböcekle kesişmeyeceğini bilmek içime su serpmemi sağlıyor. Yağmur yağarken ağzımı açıp özgürlüğüme  bu yüzden bu kadar gururla bakabiliyorum. Karanlığa muhtaç örümceklere, sırf örebildikleri ağlar yüzünden hayran kalacakken güneşin bulutların arasından çıkması ile kendime geliyorum. Aydınlık her zaman karanlıktan iyidir!

Tembel bir gün için fazla kurgusal bir öğle arasını geride bırakıp, "iş akışı" çıkartmak üzere bir toplantıya, gündemin hızını geride bırakma pahasına, adım adım ilerliyorum. 


4 yorum:

Pilli Petro dedi ki...

şimdi buldum yorum kutusunu meğerse yazıyı tıklamak lazımmış. hey yarabbi işimi niye zorlaştırıyosun Evrencim :(

sabırsızım, manyağım, deliyim, daralıyorum vs yani. manyak bi güneş var şu an ve gök gürlüyor ne hoş ne hoş. ya güneş olsun ya kapkara hava ile gök gürlesin bu ne bee Mikail bizle amma dalga geçti heee fazla mesai mi alıyo ne.

neyse canım sıkkın çenem düşük geyik yapma kapasitem maksimum ! öperim ...

tutsak dedi ki...

KÜRT AJitasyon yapınca ortaya kürtaj çıkıveriyor anlayın siz artık gerisini kurcalamayın. KürtAJ derken birdeb AJDA nın estetik yaptırmasını da artık yasaklamak gerektiğini meclise taşıyabilirz de hani yeterli çoğunluğa sahibiz bu demokrasi bizim siz gelin kendi demokrasinizi kurun kardeşim.

Evren dedi ki...

sen söyleyince fark ettim pillim ana sayfada yorum bölümünün çıkmadığını... biraz böyle idare edelim, zor bulmuştum sevdiğim bir tema, şöyle ferah... :)

Evren dedi ki...

ilahi tutsak... herkese özgürlük, bırakalım kim ne kadar estetik yaptırmak istiyorsa yaptırsın.

© Evrenin Dünyası | Powered by Blogger | Design by Enny Law - Supported by IDcopy