30 Ağustos 2010

Sıradan Bir Omlet Tarifi

Öyle çok bir özelliği yoktu bu sabahın. Gün evvelden bünye yorgunluğunu saymaksak, enerjisi yerinde bir insan profili çizmek mümkündü hatta. Gene de, dış etkenlerden tabi ki, erken kalkan yol alamadı ne yazık ki, çünkü yürek dostu evinde değildi. Akşamüzeri görüşmek üzere sözleşildi. Kahvaltı planı elinden kayıp bir anda suya düşen Evren ne yapsın, kendi ile başbaşa kaldığından olaya el koydu. Üzülme kendim, unutma ki, sen tek başına da bir kahvaltı edebilecek güce sahipsin tesellisinden gazla, tişörtünün askılarını sıvadı ve girişti kahvaltı hazırlığına. Dolabın doluluğundan olsa gerek, gözünü aldı; soğuk beyaz duvarlar ve camdan raflar. Bir önceki günün patlıcan oturtmasından elde kalan kırmızı biber sapı kenarı, Çeşme'nin bahçelerinden toplanmış ama 15 günün sonunda sıcaklara dayanamayıp kaykılmaya başlamış yeşil biber, yeni alınmış 6lı yumurta ve bir şarap gecesinden kalma fesleğenli peynir ile omlet yapılması; idi, egosu ve süperegosu tarafından uygun görüldü.


Ocağın altı yakıldı ve azıcık sızma zeytinyağı tavaya uzaktan gösterildi. Önce etli olan, uzun uzun kıyılmış kırmızı biberler ve ardından sadece sapları koparılmış yeşil biberler tavaya atıldı. Biberleri öldürmeden hemen önce azıcık sütle, öğütülmüş karabiber ve bir tutam tuzla zenginleştirilen yumurta çırpılarak üzerlerine eklendi. 




Bir yüzü pişen omlet, benim kadar yetenekliyseniz, havaya atılıp, yok değilseniz bir spatula yardımı ile dağıtılmadan terz yüz edildi. Peynirlerin erime sesine kulak kabartılıp, ocağın altı kapatıldı. Ve artık omletinizi keyfinize göre servis edebilirsiniz. Ben, yanında dün hazırladığım soğuk çayı layık gördüm. Siz kendi layığınızı bulun efendim. Hadi afiyet olsun. HAYIRlı günler dilerim.



20 yorum:

  1. ellerinize saglık ve afiyet olsun :) bu arada bir ricam var artık ramazan zamanı sitelerimize yemekle ilgili yazılar eklemeyelim :)

    YanıtlaSil
  2. aaaa Ortmenim siz bole seyler yapabiliyormusunuz??? ben hic denk gelmedim valla
    dunya uzerinde ne sansli insanlar varmis
    pehhhhh
    kahvaltiydi demi bu
    hmmmm
    ne guselmissss
    ( sanirim bu kadari yeterli herkes Ortmenin aslinda yemek yapamadigini yada yapiyorsada sakli gizli sadece kendine yaptigini anlamistir umarim :) )
    yasasin kotuluk

    YanıtlaSil
  3. bu mu sıradan:) sıradan olmasaydı ortaya neler çıkardı kimbilir. afiyet olsun...

    YanıtlaSil
  4. teşekkürler lütfi mutluer, ricanıza gelince, üzgünüm ama bu blog sahibi aklına düşeni yazar blogunda, bu durumda, arzu ederseniz, siz blogumu ramazandan sonra ziyaret edebilirsiniz. :)

    YanıtlaSil
  5. hahah deli çocum sen böyle devam et, sana su bile yok geldiğinde. :)

    YanıtlaSil
  6. saol stuvencim valla elde olan malzeme ile anca bunu yapabildik, dur bir markete gideyim bak neler yapacam. zaten tatil biraz daha uzarsa bu blog yemek boguna dönecek iç sıkıntısından :)

    YanıtlaSil
  7. İşte tam benlik!
    Bekar bir erkeğe verilebilecek en güzel tarif hehe :) !

    YanıtlaSil
  8. bekar bir adamın omlet çeşitlemeleri sonsuzdur gibi gelir bana modafobik.

    YanıtlaSil
  9. Ooooo süper bir görüntü, eminim lezzeti de öyle, sizin elleriniz yaptığına göre çok güzeldir. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  10. valla aç olunca, herşey mis geliyor insana kitap kurdu. sen annesin ya kimbilir sende gizli ne tarifler vardır aslında.

    YanıtlaSil
  11. Ben hâlâ omlet tarifinin içinden aşk öyküsü çıkacak diye bekliyorum ama:))

    YanıtlaSil
  12. Canımm, bi gün arayıp sapıklık yapacağım sana, doya doya canımmm diyeceğim. Sonra da hazırla krepi geliyorum :)

    O ben olacağım, sakın şaşırma e mi :)

    Seni seviyorum...

    YanıtlaSil
  13. özlemcim ama aşkla yapıldı bu omlet, lezzetinde gizliydi inan :)

    YanıtlaSil
  14. canımmmm, ne çok zaman oldu biri bana canımmmm demeyeli, sapığım ol sazan; krepler, omletler, tarte tatinler, balıklar, rakılar köpeğin olsun. (allahım okuyucu nereden çıktı bu laflar, sazan mı oluyorum ne:)

    iyi ki varsın sazan, enerjini seviyorum senden ötürü.

    ps:aşkı okudum evet, ama E.Şafak benim yazarım değil. Okumalı mıyım dersen, e okumalısın tabi. eksik kalmamalı hiçbir sazan çok okunmuşların herhangi birinden :))
    öperim, kocaman sarılarak.

    YanıtlaSil
  15. Aaaa super...

    Tamam, bu işte, sapığınım bundan sonra...

    Her sabah canımmm desem sana?

    Ama sen de bana diyeceksin, ben de özledim canımmmları...

    Aşk?

    O neydi yahu?

    Öpüyorum...

    Enerjim? O senin güzelliğin...

    YanıtlaSil
  16. aşk; içine düştüğünde yakan, dışında kaldığında yandığındı sazan.
    canımsa, iyi ve sevgi dolu bir yüreğin daha iyi ve daha sevgi dolu olan bir başka yüreğe seslenişiydi. iyi ki...

    YanıtlaSil
  17. Pek sıradan görünmüyor bu nefis omlet ama...

    Sizin elinizden dökülen her şey çok güzel, gerçekten...

    YanıtlaSil
  18. teşekkür ederim zeugma, güzel yürekler, baktıkları yerde güzellikleri görürler.
    sevgiyle...

    YanıtlaSil
  19. Şu iştahsız zamanlarımda bu fotoğraflarla acıktım :)

    YanıtlaSil
  20. iştahsız olma halini hiç bilmem ben elif; aşık olurum mutluluktan yerim, hasta olurum iyileşeyim diye yerim, ayrılırım acısından yerim...

    YanıtlaSil

An'a kazınandır senden bana kalan...
ANLAMLIDIR...

Teşekkür ederim sımsıcak yürekten bir tebessümle...