27 Aralık 2021

DELMECE YAYLASI Bir Maceradır #y2ymavis


Perşembe gününden başladım; nereye?

Günler önce zarfı da yollamışım; kar kış kıyamete diye. 

Cuma akşamı; erken mi çıkarız?

Cumartesi sabahın onu; amannnnn keyif de mi yapmayalım. Hem paketler var. 

Cumartesi öğlen saatleri, bir civarı; hadi hadi güneş harika. 

Cumartesi yolda, ikiye gelirken ; Selimiye üzerinden Delmece yaylası yapsak?

Cumartesi yolda, üç gibi; manzara harika, bir mola versek?

Cumartesi yayla yolunda; şahane değil mi? 

Cumartesi yayla yolunda; eeee yol açık mı? Değil mi? Buz mu? Dönmek lazım o vakit. Sahilden gider miyiz  Armutlu'ya? 

Cumartesi yaylada; geldik valla. Aferin bize. Şoför usta olunca. Hak ettik kahveyi, önce bir sucuk ekmek ve şarap molası iyi olmaz mı? Akıllı kadınım tabi :) Hem de becerikli. 

Cumartesi dönüş yolunda arabada, ne ara beş oldu; Şanslıyız değil mi? Gün de batıyor. Dur bizimkileri arayalım. 

Cumartesi Delmece Yaylası'ndan Mecidiye köy üzerinden Armutlu Sahil yolunda; Kalır mıyız?

Cumartesi akşamüstü, altı civarları; Kalalım, pazar hava 18 derece lodos. 

Cumartesi akşamüstü, yedi olmuş bile; Bir şişe daha şarap mı alsak? İçer misin? 

Cumartesi akşam, denizin dibi, çam ağaçlarının altı, sekize beş var; Hayat bize güzel.


Cumartesi gece yarısı, on ikiye yirmi var; dönmek zorundayız. 

Cumartesi gece yarısını beş geçe; yatağın olduğu yer ıslaktı, su almış olabilir mi araba? 

Cumartesi gece yarısını on geçe; sineklik yüzünden oldu her halde. 

Pazarın sıfır sıfır otuzikisi; yolun en ıssızı, fonda Zeki Müren, İmkansız... Bu kadar olur, sevmiyorum gece araba kullanmayı, ama kader, adam on yılın başı, keyfime dokunma demiş, ben bu gece içeyim demiş, ne yaparsın, bildiğin durum şu: şoför Evren, tırsak tırsak araba kullanacak. 

Bahtıma yol zifiri; bir de üstüne, giderken giderken bitti iyi mi?  Buyur buradan yak. Bu tepe de neyin nesi? Hem neden bu kadar karanlık. 

Pazarın bire on kalası, kendi kendime öfkeli; sevmiyorum gece gece araba kullanmayı.

Ne demek bir şey olmaz, geri mi döneyim? Tek gözün kapalı halde nasıl biliyorsun tüm bunları, sen numara mı yapıyorsun? Bak gene uyudu? 

Bunları uyurken nasıl da biliyor, ben nereye bakıyorum acaba yolda giderken? 

Zaman dediğin su gibi akıyor, yol virajlı dönüyor da dönüyor. Fonda Çiğdem Gürdal | Olanlar Oldu Geçti Artık, iyi de ben bu şarkıyı bilmiyorum ki. Söylemem lazım bağır çağır. Yoksa uykum gelir. Camı açayım. Soğukmuş, kapatayım. 

Frekans değiştir, fonda Bir Kızıl Goncaya Benzer, kim söylüyor ki, kim söylüyorsa söylüyor... Ben eşlik edeyim. Ver coşkuyu... 
Bir kızıl goncaya benzer dudağın
Açılan tek gülüsün sen bu bağın

Olmayacak bu iş böyle, frekans değiştir; castık castık... Yok bu kafamı şişirir. 

Frekans değiştir; reklamlar... Olmadı, neyin reklamı bu, bu saatte.

Frekans değiştir; "Rüyamda Buluttum" Can Bonomo... Oh tam bir yol arkadaşı. Hem Demet de var. kankam sayılır. 

Nerede başladı bu hikaye de
Ben böyle delirdim
Nasıl oldu da sevdim çok canımdan
Ben böyle değildim

Gene mi reklamlar... Ne güzel de söylüyordum. 

Frekans değiştir; Zeki Müren,  Yıldızların Altında... Valla da öyle, gidiyorum yıldızların altında. İstanbul yoluna çıkayım, sonrası kolay. 

Pazarın biri çeyrek geçesi; Kurtul mu yazdı o tabelada, ne çok araba var yollarda,  Ovaakça'ya gelmişiz. Yaşasın. Nereye gidiyor insanlar gecenin bu saati.  Çevre Yolu, rahat bir nefes derken, ralli mi yapıyor bunlar, çıkışa 500 m tabelası mı o? Hopppp evin sapağına geldik bile. 

Müzeyyen Senar, Benzemez Kimse Sana hem de Tarkan'la düet, ver coşkuyu... 

Mahalleye geldik.

Pazarın bir saati... Gecenin bir körü... Maceranın dibi... 

Nihayet; otopark

Ev,

Çiş, 

Diş, 

Yatak. 




 

 

14 yorum:

  1. komikli, eğlenceli keyifli anlatmışsın, karda sucuk ekmek nefis oluyor gerçekten de :) armutlu biliyorum da delmece duymamışım, aklımda olsun artık, uzak da değilmiş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Delmcece Yaylası, Dipsiz Göl, Erikli Şelale... Süperdir deeptone. Özellikle baharda.

      Sil
  2. Yazacağım yorumun tam da gergin dakikaların yaşandığı o zaman dilimine rastlaması nedeniyle sanırım hislerini çok iyi anladım:) Ben olsam başaramazdım sanırım. Tebrikler:)
    Karavanın zorlukları var mutlaka. Ancak, artıları beş basar kesinlikle. Keyfini çıkarmaya bakmalı, tam da ihtiyaç olunan zamanlardan geçiyoruz çünkü;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Zeugma, karavanla 4. yılımız. Çok güzel Avrupa turları, Ege turları yaptık. Pandemide ise tam bir kurtarıcı oldu. Haftasonu kaçamakları ile neredeyse kapanma yaşamadan, doğanın avcunda, huzurlu günler geçirdik. Biz de öğreniyoruz işte, sıkıntılarını da öğrenmenin bir parçası kabul ediyoruz. :))

      Sil
  3. güzel yazmışsınız :) aralarda güzel şarkılara denk gelmişsiniz yine, hep reklam da olabilirdi :D

    YanıtlaSil
  4. Sevgili Ahmet, müziksiz bir yaşam mümkün mü? Seviyoruz yolculuk sırasında dinlemeyi. Ama ah o reklamlar, düzenin olmazsa olmazları ne yazık ki.

    YanıtlaSil
  5. An ve an, o karavanda üstelik direksion başındaydım ben de!. Yüreğim ağzıma gelmedi desem yalan olur. Ve tabiki cesaretine şapka çıkardım. Eve varınca derin bir "ohhh!" çektim. :) Pazar günü biz de ana ocağından döndük. Bandırma'dan İstanbul istikametine giderken; hava kararmış, saatler bir hayli geç olsa da yine de hatırı sayılır bir trafik vardı. İşte o anlarda ben de aracın radyosunu açmış, müzik dinliyordum. Senin de dediğin gibi ben de o anlarda " iyi ki hayatımızda müzik var " dedim. Dejavu :))

    Şimdiden mutlu yıllar dilerim Sevgili Evren. 2022 sevdiklerinle birlikte, sağlıklı, mutlu, bol gezmeli ve keyifli...gönlünce dolu dolu geçsin. Sevgilerimle... 💝

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Esin, biliyorsun "yolda2yolcu"yuz birbirimizi bulduğumuzdan beri. Güzel olan bu yolculuğa çıkarken bu kadar iyi bir ekip olacağımızı, birbirimizi dengeleyeceğimizi, kollayacağımızı, tamamlayacağımız aklımıza gelmezdi doğrusu. İyi gidiyoruz, yollar da öğretiyor güzeli görmeyi.
      Dileklerini aldım koydum yüreğime. Ben de musmutlu, huzurlu, kahkahası bol, yolu açık bir yıl dilerim. Sevgiler.

      Sil
  6. Sektöre doğmuş, orada büyümüş ve sektörü çok iyi bilen biri olarak, aslında dün okurken de düşündüğüm gibi, markanın firması olsam bu yazıyı kesinlikle kullanırdım.:) Şahane bir kısa film olurdu:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen film gibi akıyor yazmak. Belki okuduğum okulun, bölümünde etkisi var. Sen şimdi şahane dedin ya, bak kızardı yanaklarım gene :)

      Sil
  7. Hemşirem hızına yetişemiyorum bu aralar. Bi sürü nazar boncuğu emocili (klavyeden yapamıcam şimdi, sen hayal et) maşallah maşallah.
    Macerayı birinci elden dinlediğim için spoiler yemiştim, yine de keyifle okudum. :)) Şimdi o yolu geldin ya sen gecenin o saatinde, yüce Matrix sana bişiyler demeye çalışıyor, bundan alınacak dersler var bence. (Buraya da "o kadar güldüm ki gözümden yaşlar geldi" emocisi gelecek.)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Var tabi, kim tutar şoför Evreni. Dünya turu için hazırlıklar başlasın.
      Mesajı doğru anladım mı ki hemşire :))))

      Sil
  8. Ben bu yazıya yorum yazmadan mı geçmişim?
    Oysa her anını gözümde canlandırarak okumuştum.
    Son satırlarda ise aklıma gelen geçmiş anılar bana kahkaha attırmıştı. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen öyle oluyor, okuyorum, mesaj yazdım sanıyorum. Ne cevap yazılmış diye yazıya , yorum yok. Halbuki kafamda pek de güzel yazmış oluyorum.

      Sil

An'a kazınandır senden bana kalan...
ANLAMLIDIR...

Teşekkür ederim sımsıcak yürekten bir tebessümle...