02 Nisan 2010

CENNETİN CEHENNEMİ




Yazı yazacaktım üzerine, cennetin üzerine...
Cehennemi yaşayan cennetin dramı üzerine...
Cennet fotoğrafı aradım.
Şunu buldum


Fotoğrafa daldım
Düşünceler uçuştu
Soldan sağa
Yukarıdan aşağıya

Kafam dağıldı
Zaten ağrıyordu
İçim ufacık bile kırılsa
Uykularım düzensizleşiveriyor benim
Uykularım düzensizleşince, harman oluyor günüm

Cenneti yazacaktım oysa
Henüz 13'ünde evlendirilen
Hergün dayak yediği kocasından 20 yıl sonra boşandığı için
Geriye kalan altı kardeşi tarafından dışlanan Cenneti

Komşusu tarafından kandırılıp
Evli bir adama peşkeş çekilen
Ve hamile kalan Cenneti

Cenneti yazacaktım ben oysa
Cehennemi bilen Cenneti

Oysa, anası adıyla yaşasın diye düşünüp Cennet koymuş ismini
Ne bilsin kadıncağız ters tepeceğini

Cenneti anlatacaktım size
Cenneti
Fotoğraf kafamı karıştırmasa
Cehennemini anlatacaktım bir de
 Cennetin Cehennemini


 _____________________________________________________

Eve erken geldim, televizyon kanallarında dolanıyorum. Evlendirme programlarından birinde denk geldim Cennet'e. Cennet'in, hikayesi doğrudur değildir bilmiyorum ama Cennet gibilerin sayısının yüzlerce olduğunu biliyorum. Cennet 2 aylık hamile... Cennet çocuğunu aldırsın diye haykırıyor izleyici. Psikolog onaylar bir tavırla kafa sallıyor. Ben şaşıyorum. Bir insanın üzerinden, bir insanın yaşanmışlıkları üzerinden, güya empati kurarak tepki veren insanları anlayamıyorum. Cennet, doğru söylüyordur, yalan söylüyordur bilemem, fakat bekara karı boşamanın kolay olduğunu biliyorum. Cennetin seçiminin kolay olamayacağını seziyorum. Cennet gibilerin yaşamının çok zor olduğunu görüyorum. İçimde bir yerin kendi yaşamıma sevinirken, nicelerine çok ama çok üzüldüğünü hissediyorum. İçimdeki yeri avucuma alıp, az sonra dalacağım derin olmasını dilediğim uykuma yol alırken, şarkıyı mırıldanıyorum.


sebnem ferah ünzile

7 yorum:

  1. Toplumumzda sahte cennetler çok
    fazla Evren.Sabırla ! bekliyorum
    bakalım nereye varacak bu feodal kafa.İyi hafta sonları dilerim!

    YanıtlaSil
  2. "Binmişiz bir alamete, gidiyoruz kıyamete"... Allah sonumuzu hayra çevirsin.
    Yazınız ve anlatımınız ise hani beğeni derecesini sorar ya ilgili 1 ile 10 arası hangisi senin notun. Bende derim ki yazı on, anlatım on çok öğreneceklerimiz var ve kendime soruyorum sahi biz ne okumuşuz ki?
    Paylaşım için teşekkür ediyorum.
    Sevgi ve saygıyla

    YanıtlaSil
  3. inanamyor insan böyle acayip programlarda kendisini ifade etme gereği duyanlara.

    neyse de dediğin gibi böyle çok insan mevcut bu ülkede... güldünyalar, cennet' ler...

    YanıtlaSil
  4. programdan haberim yok ama dediğin gibi cennet ler/uzzile ler çok fazla bu ülkede.

    YanıtlaSil
  5. Sevgili Evren;

    Bu muhteşem anlatımın üstüne, bir de şarkının sözleri eklenince, kalpdeki duyguları anlatmaya, beyindeki kelimeler yetersiz kalıyor..

    İnsan, kime üzülüp, kime kızacağını bilemiyor..
    Haline üzüldüğü insana, ayrıca kızıyorsun; Ne diye kendini böylesi programların malzemesi yapıyorsun? diye o acınacak insanlara..
    Kızıyorsun bir taraftan, böyle insanların duygularını sömüren programlar yaptıkları için, o yapımcılara; Bir yandan da, iyi ki yapmışlar diyorsun, bu durumların yaşandığının farkında olmayanların gözüne gözüne sokup farkına varsınlar, düşünsünler ve çare bulsunlar diye ve aferin diyorsun yapımcılara..

    İnsan, üzüntüden ne diyeceğini bilemiyor gerçekten..
    Ama, senin anlatımın süperdi gerçekten.. Daha çok da, ondan etkilendim bu kadar..
    Çünkü, her ne kadar böylesi olayların yaşandığını bilsem de, tv'den hiç izlemiyorum bu programları..

    Sevgilerimi bırakıyorum kucak dolusu..

    YanıtlaSil
  6. sevgili dostlar,
    Cennetlerin yaşadığı Cehennemlerin sonu yok, şans nedense bir küsmüş onlara geri ddönüp de barışmıyor.
    Bir keşke, her duyarlı insanın yüreğine düşüyor, gerisi ne yazık ki gelmiyor...
    sevgiler hepinize...

    YanıtlaSil
  7. Ne diyeceğimi bilemiyorum.yazını acı bir tebessümle okudum.duyarlılığın için sağol Evren.neler görüyoruz değil mi? kimisi aptal kutusu diyor televizyona ama ülkemizde herkeste bilgisayar yok ama televizyon var.böyle acı gerçekleri öğreniyoruz.keşke yanlarına gidipte destek ve yardımcı olabilsek.

    sevgiler.

    YanıtlaSil

An'a kazınandır senden bana kalan...
ANLAMLIDIR...

Teşekkür ederim sımsıcak yürekten bir tebessümle...