07 Şubat 2009

KORKAKSIN



İçmeden çekilmiyordu hayatın çilesi…
Akşamdan akşama içerdi genellikle… Tek başına.
Bir duble hazırladı kendine suyu az…
Buzlu içmezdi rakıyı sevmezdi öyle.
Zaten babası da dememiş miydi?
Su soğuk olacak diye…
Buz bozar rakının keyfini, rakının keyfi bozuldu mu seninki hiç iflah olmaz derdi. Bir de gülerdi dolu dolu her seferinde…

Babasını kaybedeli neredeyse 20 yıl oluyordu. Askerden döndükleri gece oturmuşlardı bir meyhanede.
“Gidip isteriz kızı ne diye vermeyeceklermiş benim aslan gibi oğluma demişti.” Eve gittiklerinde annesi, "kendine benzettin benim oğlumu da" deyip duruyordu. Ağlıyordu içli içli... Sarıldı anacığna "merak etme dedi hayırlı bir şey için içtik bu gece". "Hayrı batsın" dedi annesi. Güldü adam, gülümseyerek uykuya daldı aylar sonra ilk defa. Nasıl da rahat bir uyku uyumuştu o gece. Ne olurdu bir gece daha içebilselerdi... Ne olurdu sevdalısını istemek için gittiklerinde babası da orada olsaydı. Olmadı işte. Zaten ne istediği gibi oluyordu ki hayatta.

Karısı da zamansız ayrılmıştı bu kahpe dünyadan, karısını aldığı gün derin bir of çekti hayata. Bir küfür etti şöyle oturaklı… Zaten bir daha da düzelmedi araları o günden sonra hayatla.
2-3 ufak tefek kaçamak dışında başka kadın da olmamıştı ki yanında. Kadın sanki biliyormuş gibi öleceğini, sürekli dalga geçerdi adamla, benden başkası olursa yanında görürüm yukardan bozarım işinizi valla derdi. Senden sonra kimse olmayacak sol yanımda diye cevaplardı adam her seferinde kadını. Tutmuştu da sözünü, kadınından sonra kimse olmadı sol yanında.

Hayat da izin vermiyordu tutunmasına. İşsizdi, parasızdı, güçsüzdü bir kadın için. Kendi istediğinden değil valla değil. Hayat kazık atıyordu ona. Hem son girdiği işte o şerefsiz oturmasaydı karşısında, gevrek gevrek gülmeseydi her olana… Dayanamayıp ağzını yüzünü dağıtmak zorunda kalmayacaktı adamın. Patrona anlatmaya çalışırken bir de patrona girişince, mahkemelerle uğraştı aylarca. Allahtan hakimi dövmedim diye kahkaha attı doyasıya. O akşam her zamankinden fazla içti adam, bir pakete yakında sigara bitirmişti. Normalde 2 dubleyi geçmezdi bilemedin bir de tek alırdı en fazla. Adam o akşam ilk dubleyi karısı için içti, hayatın ilk kazığı değildi ama azımsanmayacak şekilde sağlam bir kazıktı. Yapılacak en güzel şey içip içip şarkılar söylemek olur sana dedi. Başladı hüzün makamındaki sesiyle avazı çıktığı kadar bağırmaya

Öyle sarhoş olsam kiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
Bir daha ayılmasam
Unutsam o günleri
Yarınları unutsammmmmmmmmm



İkinci duble de yarınlara gitti… Umutlarına, doğmamış çocuğuna, gidilememiş tatillere, görülememiş filmlere…

Fazladan bir dubleyi babası için içti, biraz kederli biraz öfkeliydi, çok erken bırakmıştı onu tek başına.En çok ihtiyacı olduğu yaşı gelmişti, adam olacaktı babası gibi adam gibi adam olacaktı ki… Ulan hayat dedi zorun ne senin benimle be…
Şişenin dibini hayata içti adam o gece…
Kalleşsin ulan dedi. Kalleşsin işte o kadar. Başka da bi bok değilsin.
O gece kentin bütün sokaklarında gezdi adamın sözleri…
Duyan akşamcılar birer kadeh kaldırdılar adama saygıyla…
Hep birlikte sövdüler hayata:
Önce kurallar koyuyor, cevaplar istiyorsun.
Karşındaki kurallara uyup da istediğin cevapları verince de
Ben yokum diyorsun...
Kalleşsin ulan hayat kalleşsin ama bir o kadar da KORKAKSIN


________

13 yorum:

  1. Ve hayat; köşesinde kıs kıs gülmeye devam ediyordu..

    Hayat herşeydi zaten; bir de korkak olsa, ne kaybederdi ki..

    -mka-

    YanıtlaSil
  2. öyle çok severim ki bu parçayı, hikaye ile daha bir güzel oldu.şarabım da var, kadehimi sallayarak söylüyorum. henüz kalleş hayat demiyorum ama korkaksın demeye başladım:))
    Merhaba...

    YanıtlaSil
  3. Muhtemelen gülüyordur da hala mka...

    YanıtlaSil
  4. Nily!! Geldin mi? Ben de şarap içtim bu akşam kırmızı, bilsem sana kadeh kaldırırdım. Bir yalancı bahar daha geçti geçen hafta buralardan. Az kaldı sahilerine, gelsin, gider içeriz Yalova sahillerinde... :)))
    Bir elimizde şarap şişesi dilimizde şarkılar bağırırız hayata "Korkaksın ulan hayat korkaksın işte..."
    Bizim kadar yürek yok sende...

    YanıtlaSil
  5. Asıl kocaman MERHABA sana Nily? Şaşkınlıktan sormayı unuttum keyifler yerinde di mi?

    YanıtlaSil
  6. Bir bayanın, erkek sesi ile biraz argolu yada böylesi ağır yazması ne hoş olmuş :) Kendi adıma ben beğendim..mümkünse yine de rakım buzlu olsun:)

    YanıtlaSil
  7. aa pişti olmuşuz, benimki de kırmızı.. o zaman kadehimi sana kaldırıyorum. biraz yorgunluk var ama keyifler iyi, bahar programının hayali ile daha da bir iyi oldu şimdi:))

    sen nasılsın? anladığım kadarıyla seninde keyfin yerinde ama:))
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  8. Ben de tek buz isterim rakıma hayatınortasında, argo meselesine gelince ben o hayata açacaktım da bayramlık ağzımı ele güne daha fazla rezil olmıyayım dedim :)

    YanıtlaSil
  9. Olmaz mı Nily :) Mahkemeye başvurdum mümkünse "keyif" göbek adım olsun dedim yok dediler mahkeme kararı ile olmuyor o işler :)))
    Bak ya şimdi kadeh kaldırılmış bana yan masadan ben bir kadeh daha içmez miyim şimdi. İçerim tabi, bahara, planlara, keyfe, kedere bi de şu herşeye rağmen nefes almaya değen hayata... Sevgiler benden sana...

    YanıtlaSil
  10. ben de sarhoş olup unutmak istiyorum her şeyi ama hayattan daha sarhoş yapan bi şey var mı ki ???

    YanıtlaSil
  11. Hayatla ilgili tek derdim sarhoş ediyor da unutturmuyor bekriya...

    YanıtlaSil
  12. bizi korkutmaya çalışması, bizimle bu kadar uğraşması bu korkaklığından değil mi zaten...

    bu arada benim kadehimde ikinize birden güzel bayanlar :))

    YanıtlaSil
  13. Bak bu gece bari içmiyeyim diyordum şu saate kadar da içmemiştim (martini içki sayılmaz di mi)ama farz oldu yan masadan bir kadeh daha kalktı dur bekle bir şişe açıp geliyorum beenmaya :)) Bir de acilen başka yazı yazmak lazım, alkolik olacam yoksa :)

    YanıtlaSil

An'a kazınandır senden bana kalan...
ANLAMLIDIR...

Teşekkür ederim sımsıcak yürekten bir tebessümle...