12 Mart 2010

DEJAVU / ÖĞRENDİKLERİNİ UNUTMA / 7




















OLAY:

Yatağın kenarına oturduğun o sabahı hatırlıyorsun değil mi? Kum rengi perdenin ardından kırılarak, yatağa uzanan güneşi... Oysa içinin mevsimi hazandı. Yüzündeki hüznü seyrederdim uzaktan. Gözyaşlarının tane tane akışındaki pırıltıya bakar ve şaşardım, sevmek ama öylesine bir sevmek hali, alır götürürdü beni. Hatırlıyorsun değil mi, onu uzun uzun, sessizce, nezaketle seyredişini... Gözlerinle sevmiş, sözlerini yüreğinle söylemiştin. Duymamıştı belki ama, belli ki hissetmişti, hiç beklemediğin bir anda gözlerini  açtı, seni öylece onu seyrederken görünce, gülümsedi, yanına çekti, sıcağında sakladı.


ÖĞRENİLEN:

Bazı anların güzelliği ile sarhoş olunabileceğini o zaman fark etmiştin. Birlikteyken, nasıl seni mutlu kılan anlarla güçlendirdiysen bağını, sonlara doğru, en acıları ile güçsüzleştirip koparmak istiyordun.  Anları, bir bağ kurmak için değil, yaşadım diyebilmek için hatırlamanın keyfini günler sonra öğrenmiştin. Yaşadım diyebilmek için değiştim diyebilmek gerektiğini de... Ben değişmedim diyorsa biri, dönüp bak ona, anlattığını gerçekten yaşayıp yaşamadığına bir iyi bak. Çünkü, yaşamak değişebilmektir bir parça. Yaşadıklarından öğrendiklerini, kendine anlatabilmektir. Güzelliklere gülümseyebilmektir, hatırladıkça.



Fotoğraf / Crystal Newton

12 yorum:

  1. yüreğin ne güzel..
    ne anlamlı cümlelerin... ve ne kadar haklısın!
    sevgimle...

    YanıtlaSil
  2. yüreğine değdi içindir güzelliği ve anlamlıdır cümlelerin dizilişi...
    sevgiler benden sana bedardem...

    YanıtlaSil
  3. Serinin son üç yazısının uslup ve içerik açısından zirve olduğunu özellikle belirtip, daha beslenerek kendi başına bir kitap olabileceğinin altını çizeyim Sevgili Evren... Bundan bir önceki seridışı yazıda; sesinizin nasıl ışıldadığın bir göstergesi olarak dikkatimizden kaçmadı... magazinci buraneros:)

    YanıtlaSil
  4. teşekkür ederim buraneros, sonunda beni yazar yapacaksınız ama ben haddimi bilip, sadece yazan olarak kalayım...
    aşktandır sesin şakıması ve sevildiğini bilmektendir en çok da... ;)

    YanıtlaSil
  5. üslubun anlatımın çok sade ve anlaşılır kalemine kuvvet evrenciğim sevgi ve dostlukla...

    YanıtlaSil
  6. Çok güzeldi. Yaşamak kesinlikle değişebilmektir, daha iyiye, güzele..
    Yaşadıklarından öğrendiklerini kendine bile anlatamıcak kadar oyun oynayan kör birini gördünüzmü siz..ben gördüm..çok acı bir durumdaydı.

    YanıtlaSil
  7. Öğreneceklerimiz bitmezki hayatta.Her an,her gün birşeyler öğreniyoruz.Bu yazıdan da öğrendiklerimiz gibi.Saygılar.

    YanıtlaSil
  8. sevgi ve dostlukla teşekkürler bilge...

    YanıtlaSil
  9. görmez olur muyum köyün adamı, gördüm elbet... teşekkür ederim...

    YanıtlaSil
  10. saygılar bizden ramazan... teşekkürler...

    YanıtlaSil
  11. Yaşamak..yaşlanmak değişimdir,biraz da olgunlaşmak,negatifi pozitife
    çevirebilmektir.

    Yine çok güzeldi..iyi hafta sonları!
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  12. insanın kendindeki negatifleri fark edip, pozitife dönüştürebilmesi ne çok değerli kılar bir yaşamı. teşekkürler jivago... sana da iyi haftasonları.

    YanıtlaSil

An'a kazınandır senden bana kalan...
ANLAMLIDIR...

Teşekkür ederim sımsıcak yürekten bir tebessümle...