03 Mart 2009

TEŞEKKÜR VE VEDA





42 yıl devlete hizmet etmek ve sevilmek, sayılmak...

Hikayesini uzun uzun anlatırım bir gün hem annemin hem babamın... Köyün ilk okuyan çocuğu babam... Öğretmeni tutmasa elinden ve 130 km. ötedeki ilçeye götürmese babamı, yatılı okula kaydettirmese kafası çalışıyor diye... Bambaşka bir hayat yaşıyorduk şimdi biz.

Annemi bulması ve hayata birlikte tutunuşları ise apayrı bir roman olur.

Dedem İsmet Bey'siz sofraya oturmazdı. Öyle gurur duyardı oğluyla.

Kızı olarak, Üniversite'den ayrılırken arkasından hep benzer cümleleri duyduğumda rahmetli dedemi biraz daha anladım.


Baban insan gibi insandır...

Babanızın bana çok hayrı oldu. İyilikleri saymakla bitmez...

O kadar çok hayır duası almıştır ki, hocama bir şey olmaz...

İsmet Bey harikadır...

İsmet abisiz biz ne olacağız bilmem ki...

Babam o benim, ötesi yok...



Bildiğiniz üzere, geçtiğimiz haftalarda sürpriz bir şekilde hastanedeydik.

Çıktık dün itibarıyla, artık evdeyiz... İYİYİZ




Bugün bu satırlarda babamın devlete 42 yıl, Uludağ Üniversitesi'ne 34 yıl hizmet ettikten sonra veda edişini aktarmak istedim.

Desteğiniz, dualarınız ve sevginiz için hepinize TEŞEKKÜR EDERİM.





_________________________________________________________________

VEDA...

Üniversitenin Değerli Mensupları,

İstanbul Üniversitesi, Bursa Tıp Fakültesi iken, 1975 yılında göreve başladığım üniversiteden 26 yılı Tıp Fakültesi Sekreteri, 8 yılı Genel Sekreter olarak çalıştıktan sonra 22.03.2009 tarihinde yaş haddinden emekliye ayrılmam kaçınılmazdı. Ayrılık zamanı gelip çattığında, düşüncem, mümkün olduğunca herkesi ziyaret edebilmekti. Rektörlük tarafından düzenlenecek emeklilik töreninde bir araya gelmeyi arzu ederken, teşekkürlerimi veda konuşmamın sonunda sunmayı planlarken, sizlere bu şekilde seslenmek durumunda kaldım.

Üniversitede çalışmaya başladığım ilk günden bugüne 34 yıl süren Uludağ Üniversiteli olma yolculuğumda, dostluklar edindim, rahmetli bir dekanımızın ön görüsüne uygun olarak üniversitemize öğrenci olarak girip çeşitli kademelerde yönetici olan seçkin bilim adamlarıyla çalışma şansı yakaladım, genç kızken girip anne olan, delikanlılığını geride bırakıp sorumluk alan çalışma arkadaşlarım oldu. Kimi baba dedi, kimi abi, kimi hocam dedi. Bana sorsanız bugün hangisi olmak istersin diye ben tereddütsüz hepsi derim. Çalışma hayatım boyunca, benim de kendilerinden çok şey öğrendiğim saygın bilim adamı hocalarım oldu. Değerli çalışma arkadaşlarımın hepsine teşekkür ederim.

Devlete hizmet etmek için başvurduğumda hem iyi hal kağıdım hem de sağlık raporum bu işi yapmak için uygun olduğumun göstergeleriydi. İyi hal kağıdımla ilgili her hangi bir sorun yoktu. 42 yıl sonra emekli olurken, sağlıklı olup olmadığımı anlamak ve emekliler kervanına kabulüm için sağlık raporu almak – genel bir tarama yaptırmak üzere hastaneye başvurdum. Eskilerin tevekkül sahibi dedikleri adamlardanım aslında… Sağlık taraması sırasında geçtiğimiz hafta yapılan tetkiklerde, ameliyat olmamı gerektiren bir durumla karşı karşıya kalınca beni yakından tanıyanların bildiği üzere, sonuca odaklı çözüm adamı olduğumdan hocaların planladığı ameliyat tarihini derhal kabul ettim. Böyle bir kararın sonucunda da ben sizleri ziyaret etmeyi planlarken, sizler beni ziyaret etmek durumunda kaldınız.

Rahatsızlığım süresince ziyaret eden, başımdan hiç ayrılmayan, gerek telefon gerekse çiçek göndererek yanımda olduğunu hissettiren, çok uzaklarda olsalar da dualarını esirgemeyen tüm dost yüreklere teşekkür ederim. Değerli hekimlerimizin ve ekip arkadaşlarının özenli tetkik, tedavi ve bakım süreci sonunda, hayata devam raporumu alarak emekliliğe adım atıyorum. Herkese sağlıklı bir yaşam ve emeklilik hayatı diliyorum.

Saygılarımla ve Sevgilerimle…

02.03.2009
İsmet Topuz
Genel Sekreter

__________________________


Fotoğraf / flowers by Giorgio Lorcet



18 yorum:

  1. bende birgün böylesi sevilen, sayılan biri olmak istiyorum yaa. daha ötesi var mı :))

    tekrar çok geçmiş olsun canım. sevgiler ve selamlar benden tüm ailene...

    YanıtlaSil
  2. İsmet baban,
    İsmet babam
    öyle biri ki
    adam gibi adam
    tam diyordum
    yeter artık
    yok mu hiç güzel bir haber
    geçmiş oldu
    dünyalar benim oldu

    YanıtlaSil
  3. hem geçmiş olsun hem de emekliliği haırlı olsun :) sağlıklı mutlu bir emeklilik geçirsin inşallah :)

    YanıtlaSil
  4. Geçmiş olsun Evren,sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Geçmiş olsun,sağlıklı ve mutlu bir emeklilik dilerim hepinize...Nazım Hikmet çok sevdiğim şiirinin bir yerinde şunları söyler:''Kelimelerin geldiler bana/yüreğinden,kafandan,etindendiler''

    Veda yazısındaki kelimeler o kadar çok insan olanı anlatıyor ki...Şanslı çocuk olmak ne güzel:))

    YanıtlaSil
  6. Çok geçmiş olsun çok duygulandım ..:) artık evin balkonunda emekliliğin tadını çıkartır İsmet baba :)

    YanıtlaSil
  7. Hayatta bırakılacak en güzel şeylerden birini bırakmış baban insanlığa. "iyi anılmak" kadar güzel, gurur verici bir şey olabilirmi?

    dilerim emekliliğine de alışır baban. uzun yıllar çalışan şnsanların bu dnemde biraz sıkıntıları oluyor.

    Geçmiş olsun tekrardan evren babacığına. Allah daha güzel göstersin ailenize.

    YanıtlaSil
  8. Sonsuz saygılar hocamıza...

    Büyük geçmiş olsun ayriyettende...

    YanıtlaSil
  9. yüzümü güldüren bişey oldu sonunda :)) Geçti bitti işte:D

    YanıtlaSil
  10. Sevgiler, saygılar ve geçmiş olsun o güzel insana ki birçok seveni yanında senin gibi güzel bir insanı da bizlerin tanımamıza vesile olduğu için ayrıca teşekkürler.
    Emeklilik yaşamında da huzur ve sağlık diliyorum
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  11. geçip, gitmiş olmasına sevindim evren:) yüzünün gülüyor olması güzel.

    YanıtlaSil
  12. Bu, hayat yolunda yürüdüğümüz yerlerde iz bırakabilmektir.
    Baban bunu başarmış. Keşke biz de başarabilsek.

    YanıtlaSil
  13. Ne güzel hayatta iz bırakanlardan olmuş baban.
    İnşallah bizde böyle güzel izler bırakırız arkamızda...
    Bu arada çok geçmiş olsun canım ya..

    YanıtlaSil
  14. böylece geçmiş olsun ve orada kalsın.. babanın herkes için dilediğini bende onun için diliyorum, sağlıklı bir yaşam ve emeklilik hayatı..

    YanıtlaSil
  15. Bir kaç gun once, gencecik bir arkadas kaybettik. Bu gun rahmetliye bir organizasyon yaptirtim ve en sevdigim ezani okutturdum. "Fatiha"
    Dinden pek anladigimi soyliyemem, ezandanda..., ama fatihayi dinlemek çeliskili bir sekilde bana huzur verdigi kadar beni heycanlandirirda.
    Her zaman oldugu gibi, çok duygusal anlar yasadim. Goz yaslarimi tutamadim.
    Santiyemizde kaybettigimiz kisi 2 hafta once baslamisti ve hiç tanismadik. Kendisi elektrik muhendisiydi.
    Gozler hala nemli ofise dondum ve babamin is camiyasina veda yazisini okudum. Babamin hayata hosgeldin yazisini okudum demek daha doguru olur aslinda.
    Bende baska bir sey programlamistim kendisiyle ilgili, ancak istedigim gibi olmadi, bu sebepten yazmak zorunda kaldim bu satirlari.
    Iyiki varsin Ismet Baba, iyiki seni tanima firsati kesmis yolumu.
    Universitede geçen emeklerini herkez bilir, ancak Ismet Babanin siradisi bir baba oldugunu pek çok kisi bilmez.
    Ben, o Babaya hayata hosgeldin demek istiyorum.
    Geçmis olsun Ismet Baba.
    Umarim bavulunu yapmissindir ve en sevdigin seyi yapacaksindir : Dunyayi kesfetmek.
    Tekrar geçmis olsun ve hayata hosgeldin.
    $.

    YanıtlaSil
  16. Maaşallah..

    Benim de üstümde emeği olmuş, bana hakkı geçmiş "İsmet Baba"nın; ben farkında bile olmadan..

    Neyse ki, geç değil henüz; helâllik diliyorum kendisinden, senin vasıtanla..

    Allah, hayırlı ve uzun ömürler versin..

    -mka-

    YanıtlaSil
  17. Allaha emanet olun topuz ailesiiiii diorummm...sağlık mutluluk dolu günler vede baba na iyileştikten sonra anneciğinle beraber iyi yolculuklar diyorum dünyanın en güzel yerlerineeeeeeee
    Bon voyage ismet bilge topuz'a

    sepo

    YanıtlaSil
  18. çok duygulandım.
    babalar, anneler iyi ki var:)
    dilerim en son sağlık sorunu olsun o ameliyat ve hep mutlu, sağlıklı olun ailecek.
    sevgiler:)

    YanıtlaSil

An'a kazınandır senden bana kalan...
ANLAMLIDIR...

Teşekkür ederim sımsıcak yürekten bir tebessümle...