12 Mart 2009

TUTUNAMAYAN - LAR




Tutunamayanlar, 1992 yılında okunmuş.
Üzerine mi yazılmış bilemedim bu şiir ya da bu şiirimsinin yola çıkış noktası mıdır Oğuz Atay’ın Tutunamayanları pek emin olamadım. Yakın geçmişimden izler çıkıyor karşıma bu aralar. Bana bir şey mi anlatmaya çabalıyorlar acaba… Belki… Şaşkın Kovam Şuşum ütü yapmak istemeyince geçmişe kısa bir yolculuk yapmış. Açmış zamanda yolculuk kutusunu, bu şiiri bir de entel dantel dediği yazıyı bulmuş. Şiiri üşünmemiş yazıp maille göndermiş. Yazı uzun olduğundan görüştüğümüzde verdi bana. KİMDE KİM? adıyla yayınlamıştım daha önce. Şiirin parçalarını kullandığım bir de öykümsü vardır: BEKLEMEK...



Şiirimsinin tamamı buradaki gibidir aslında;



I.
dudaklarımdan alnınıza bir öpücük...


ve işte herşey böyle başladı


vücudunuza bir sıcaklık yayıldı ilkin
sizi yakan, cehennemi yaşatan
(cehennemi hissetmektir
yaşamı yaşam yapan.)
durdurmanız imkansız
her noktanıza her duyunuza ulaşacak
siz ulaşamadıklarınızı anımsayıp öyküneceksiniz
meraklanmayın
sabırlı olun
sınırlarınızı çizin:


ki onlar sizin cehennemlerinizdir.


çevrenize bakıyorsunuz
dudaklarınızda bir terleme, bir telaş
kendinizi zor tutuyorsunuz


tutmayın, bunu yapmayın


(tutunamayanların öyküsünde değil,
sınırlarını bilenlerin şiirindesiniz bu sefer.)

II.
öpün
öptükçe bir sevgiyi büyüttüğünüzü bilin
gözlerinizle dudakları, dudaklarınızla alınları
ELLERİNİZLE YÜREKLERİ ÖPÜN.
(s e v g i l e r.. b ü y ü t ü l m e k.. v e.. p a y l a ş ı l m a k.. i ç i n.. v a r d ı r.
k e k r e m s i.. t a t l a r ı n.. s i z d e.. b ı r a k t ı ğ ı..
a c ı m a s ı z.. s e v i l e r i.. d o y a s ı y a.. y a ş a y ı n.)

III.
ben başlattım
size sadece büyütmek kaldı sevginizi.

IV.
paylaşın
paylaşın ki sevgi büyüsün
büyüsün ki paylaşım artsın
önemi kalmaz büyütmüş olmanızın
sevginizi paylaşımsız ortamlarda
unutmayın PAY-LA-ŞIM.
bu önemli, bu çok önemli



ben artık gidiyorum.
şimdilik hoşçakalın...


8 aralık 92, eskişehir
_________________

5 yorum:

  1. "unutmayın PAY-LA-ŞIM.
    bu önemli, bu çok önemli"

    modern çağ masallarına 'acılar paylaşılınca azalır'ın gölgesi vuruyor. paylaşılınca azalıyor ya, aman sevgime de bu olursa deniyor. kötülerini eksiltip, iyilerini yastık altı yapıyorlar. bilmiyorlar ki koysalar ortaya getirisi faizden iyi..

    "unutmayın PAY-LA-ŞIM.
    bu önemli, bu çok önemli"

    umarım önce hatırlar sonra unutmazlar..

    çok çalıştım bugün, yazdığımı okuyunca anladım. fazla ekonomik olmuş :)

    YanıtlaSil
  2. Ne güzel bir anlatım ellerinle yüreğimi öpmeyi başardın.Sevgiler dilek.

    YanıtlaSil
  3. > ekonomik olmuş ama özü yakalamış Nily... öperim canım...

    > mutlu oldum işte dilek. sevgilerimle öperim bi de :)

    YanıtlaSil
  4. paylaştığın için teşekkürler;paylaşacağım bir şey vardı, paylaşmaya gidiyorum:))

    YanıtlaSil
  5. dilerim şaşkın ördeğin son durumunu paylaşmaya gitmişsindir :) merakla beklemedeyim farkındaysan :)))

    YanıtlaSil

An'a kazınandır senden bana kalan...
ANLAMLIDIR...

Teşekkür ederim sımsıcak yürekten bir tebessümle...